Plank challenge: na czym polega to wyzwanie?

Idealnnie wyrzeźbiona figura to marzenie każdej z nas. Jednak aby uzyskać zadowalający efekt musimy stoczyć prawdziwą walkę na ćwiczeniach, siłowni, czy innych formach aktywności. Kobiety pokochały 30-dniowe wyzwanie o nazwie „plank challenge”. Efektem plankingu ma być szczuplejsza sylwetka i lepsza sprawność. Która z nas nie ma ochoty skusić się na coś takiego? Na czym dokładnie polega plank challenge?

Plank challenge to 30 – dniowe wyzwanie, które polega na wykonywaniu ćwiczenia znanego „deska”. Te z was, które kiedykolwiek robiły to ćwiczenie wiedzą, że nie należy ono do najłatwiejszych, ale jego poprawne i regularne wykonanie daje niesamowite efekty dla naszego ciała.

Zanim podejmiesz wyzwanie, upewnij się, czy wiesz, jak wykonywać to ćwiczenie.

Na początku zacznij od pozycji typowej do zrobienia „pompki”. Oprzyj się na przedramionach, wyprostuj plecy, wciągnij brzuch i oprzyj stabilnie stopy o podłogę. Jeśli ta pozycja jest dla ciebie zbyt trudna, możesz wykonać łatwiejszą wersję deski, czyli na kolanach. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia pamiętaj napiąć mięśnie. Twoje ciało w prawidłowej pozycji deski powinno być w linii prostej.

Plank challenege: jak rozpocząć wyzwanie?

Kiedy opanujesz prawidłową pozycję deski, możesz rozpocząć wyzwanie „plank challenge”. Na początku zacznij od 10 sekund, a następnie każdego dnia wydłużaj utrzymanie tej pozycji o kolejne 10 sekund, aż dojdziesz do 300 sekund, czyli 5 minut ostatniego dnia wyzwania. Po miesiącu możesz spodziewać się zadowalających efektów.

Plank challenge: jakich efektów możemy się spodziewać?

Korzyści płynącej z podjęcia tego wyzwania są naprawdę zadowalające. Oprócz widocznych efektów w swojej figurze, stosowanie planking przyniesie też wiele korzyści zdrowotnych: wzmocnienie mięśni grzbietu i pleców, ramion i bioder. Zdziwisz się, że wykonywanie deski aktywuje również wszystkie mięśnie brzucha: proste, skośne i poprzeczne. Potwierdzają to badania naukowe, według których wykonywanie deski okazało się skuteczniejsze niż tradycyjne brzuszki w kwestii poprawy wytrzymałości i sprawności ruchowej.

Z efektów wyzwania będą zadowolone osoby cierpiące na bóle pleców. Deska bowiem świetnie wzmacnia mięśnie pleców i poprawia stabilność kręgosłupa.

My podejmujemy wyzwanie „plank challenge”, a Wy?