Netflix: nowy cennik

Netflix to platforma, która ratuje nas w pochmurne dni, zimowe popołudnia i letnie wieczory. Uwielbiamy seriale i filmy, jakie oferuje Netflix. Dlatego zaniepokoił nas fakt, że firma rozważa zmianę cennika! Pojawiły się bowiem informacje, że Netflix testuje nowy cennik, w którym znajdą się pozycje droższe od obecnych. Część użytkowników już dziś może zobaczyć funkcję pakietu Ultra, który jest droższy od obecnego pakietu Premium. Ile kosztuje pakiet Ultra? Za nowość od Netflix zapłacimy 70 zł miesięcznie. Nie jest jednak jasne czy nowy pakiet Ultra wpłynie na cenę pozostałych, dotychczas dostępnych subskrypcji. Wszystko jest bowiem póki co tylko w fazie testów. To jednak nie jedyne zmiany w Netflix.

Netflix: reklamy

Kolejną funkcjonalnością testowaną przez Netflix jest wprowadzenie reklam. Już dziś niektórzy użytkownicy mogą zobaczyć krótkie spoty reklamowe pomiędzy odcinkami seriali. Netflix reklamy to hasło, które zdecydowanie nie spodoba się większości użytkowników. Brak reklam to jedna z głównych zalet platformy. Póki co testy odbywają się na wąskiej grupie odbiorców, niemniej jednak możliwe jest, że za jakiś czas reklamy na Netflix pojawią się na stałe.

Netflix reklamy: użytkownicy oburzeni

Jakie są szanse, że reklamy Netflix będą pojawiać się u wszystkich użytkowników? Prawdopodobnie wszystko zależy od tego jak pójdzie faza testowania reklam na Netflix. Mamy jednak nadzieję, że filmowy gigant nie zdecyduje się na wprowadzenie reklam na stałe. Póki co Netflix wyjaśnia, że nie są to klasyczne reklamy, a jedynie forma rekomendacji treści, które dobierane są do użytkownika na podstawie jego indywidualnych preferencji. Osoby korzystające z Netflix są jednak sceptycznie nastawione do tego pomysłu i otwarcie krytykują reklamy Netflix. Pozostaje mieć nadzieję, że reklamy Netflix pozostaną w fazie testów, a serwis nie zdecyduje się na ich stały streaming.

 

Dobra wiadomość: oglądając seriale w równonoc zarywasz dzień i noc po równo.

Post udostępniony przez Netflix Polska (@netflixpl) Mar 20, 2017 o 10:58 PDT

Po publikacji powyższego materiału, otrzymaliśmy prośbę od Netflix o publikację sprostowania powyższych informacji. Oto komentarz Biura Prasowego Netflix w Polsce:

W Netflix przeprowadzamy setki testów każdego roku, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, co pomaga użytkownikom łatwiej znaleźć interesujące ich treści. Kilka lat temu na podstawie przeprowadzanych badań, wprowadziliśmy specjalnie przygotowane zapowiedzi wideo, ponieważ zobaczyliśmy, że znacznie skróciły one czas wyboru odpowiednich produkcji. Nieustannie eksperymentujemy też z treściami opartymi na spersonalizowanych rekomendacjach, które dotyczą programów i filmów dostępnych na platformie, lub takich, które dopiero się na niej pojawią. Warto podkreślić, że cały czas się uczymy, a wszelkie innowacje wprowadzamy dla naszych użytkowników.

W tym konkretnym przypadku testujemy, czy pokazywanie rekomendacji pomiędzy epizodami/odcinkami pomaga użytkownikom odkrywać filmy i seriale pasujące do ich gustu jeszcze szybciej. Ważne jest, że jeśli użytkownik nie jest zainteresowany rekomendacjami, może je pominąć w dowolnym momencie.

 

Zobacz także: