Trendy, choć powtarzalne i, zwłaszcza ostatnio, czerpiące garściami z przeszłości, zmieniają się w każdym sezonie. By być na bieżąco, warto śledzić duże wydarzenie zrzeszające miłośników mody. Takimi eventami są tygodnie mody, które sezonowo mają miejsce w dużych miastach świata – Nowym Jorku, Mediolanie, Paryżu, Sztokholmie czy Londynie. Skupiają projektantów prezentujących nowe kolekcje, influenerki, redaktorów poczytnych pism modowych, nic więc dziwnego, że budzą emocje i to właśnie tam najlepiej widać inspiracje, które przekładają się na sezonową modę. Okazuje się, że polscy miłośnicy mody traktują Fashion Weeki jako jedno z najważniejszych źródeł swojej modowej wiedzy.

Zainteresowanie Polaków tygodniami mody

Z okazji rozpoczynających się pokazów mody Klarna zbadała, czy konsumenci w Polsce i na świecie interesują się i angażują w najważniejsze imprezy organizowane w świecie mody. Badanie zostało zrealizowane w 11 krajach, w tym także w Polsce na próbie ponad 8 000 tys. respondentów (po 1 000 w każdym kraju).

Jak wyglądają wyniki badania? W Polsce, 4 na 10 osób interesujących się modą deklaruje, że wie o odbywających się tygodniach mody, co plasuje nasz kraj na 8 miejscu w zestawieniu. Liderem tego zestawienia okazali się Amerykanie – aż siedmiu na dziesięciu obywateli Stanów Zjednoczonych wskazało, że są świadomi trwających Fashion Weeków i aktywnie poszukują zdjęć i transmisji z wydarzeń.

Jakie wydarzenia oglądamy najchętniej?

Największą popularnością wśród polskich entuzjastów mody cieszy się New York Fashion Week. Interesuje się nim 65 proc. badanych, którzy zadeklarowali że interesują się modą, a 40 proc. aktywnie poszukuje zdjęć i transmisji z pokazów. Podobne zainteresowanie wzbudza Paris Fashion Week, który śledzi 64 proc. badanych, a 20 proc. szuka informacji na temat tego wydarzenia. Trzecie miejsce zajął London Fashion Week, którym interesuje się 60 proc. Polaków, dla których moda to ważny element codzienności, a 20 proc. aktywnie śledzi relacje z odbywających się tam pokazów.

Oglądanie pokazów i analizowanie stylizacji obecnych na nich gości to świetny sposób na zaczerpnięcie wiedzy i inspiracji. Przekłada się to na wyniki badania przeprowadzonego przez Klarnę. Wnioski pokazały, że 93 proc. osób, które deklarują, że śledzą Fashion Weeki czerpie inspiracje z prezentowanych kolekcji, a 85 proc. z nich decyduje się na zakupienie jakiejś rzeczy. Wpływa to również na decyzje zakupowe Polaków - kategorie produktów, które Polacy najchętniej kupują pod wpływem inspiracji z Fashion Weeków to obuwie (42 proc.), sukienki (40 proc.) oraz topy, t-shirty i spodnie (36 proc.).

Śledź trendy z Klarną

Teraz to jeszcze łatwiejsze! Śledź trendy z wybiegów i  rób zakupy, korzystając z możliwości zapłaty nawet do 30 dni. Jak to działa? Wybierz w koszyku płatność za pomocą Klarny i zyskaj możliwość sprawdzenia zakupów i zapłacenia, jeśli uznasz, że chcesz je zatrzymać. Prosto, wygodnie i bez zamrażania pieniędzy! To przejrzysty i prosty sposób dokonywania transakcji. Gdzie zapłacisz Klarną? W Polsce obsługuje ją już ponad 4 tysiące sklepów. To przede wszystkim znane zagraniczne brandy, takie jak Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, About you, Adidas, Pandora,  Etam oraz polskie marki: Ania Kuczyńska, Moliera2.com, Kubota, TheOdderSide, 303Avenue, Local Heroes, Balagan Studio. Pełną listę sklepów znajdziesz TUTAJ.

Zobacz także:

Klarna to nie tylko szybkie i wygodne zakupy, za które możesz zapłacić do 30 dni od złożenia zamówienia. Pobierz aplikację Klarna, w której znajdują się informacje o bieżących promocjach, miej oko na nowości i upoluj je w jak najniższych cenach! Aplikacja umożliwia również śledzenie statusu płatności. 30 dni to za mało? Możesz bezpłatnie przesunąć termin spłaty o kilka dni.