Medytacja czyli umiejętność wyciszenia się, uspokojenia świetnie działa na nasz umysł. Regularne jej praktykowanie znacznie zwiększa naszą koncentrację i poprawia pamięć, a także zmniejsza poziom lęków. Medytowanie codziennie przez 20 min już po kilku dniach podnosi nasze możliwości zapamiętywania o 15-20 %! W naszym współczesnym, zabieganym życiu coraz trudniej nam skoncentrować się na jednej czynności. Korzystając często z internetu przyzwyczajeni jesteśmy do przeskakiwania między okienkami, czy rozmowy z kilkoma osobami na komunikatorach. Po takim dniu często ciężko nam się skoncentrować na jednej czynności, a np. czytając książkę łapiemy się na tym że nasze myśli odpływają gdzieś daleko. Codzienna medytacja pomaga przywrócić umiejętność skierowania swoich myśli na jeden tor co sprawia, że wykonujemy efektywniej nasze zadania. Dodatkowo medytowanie obniża ciśnienie krwi, zmniejsza tętno i poziom metabolizmu, daje poczucie harmonii oraz znacznie zmniejsza podatność na stres.

Jak zacząć medytować?
Rób to regularnie, bo tylko wtedy medytacja przyniesie pożądane efekty. Wybierz miejsce, gdzie nikt nie będzie Ci przeszkadzał. Możesz wspomóc się spokojną muzyką – np. odgłosami natury. Siedząc wygodnie (nie musi być to tak zwana pozycja kwiatu lotosu) i skup się na swoim oddechu. Staraj się nie myśleć o niczym innym, na początku może być to trudne, ale z czasem wyłączenie się będzie bardzo proste. Możesz także skoncentrować się na liczeniu oddechów i skończyć medytację kiedy będziesz np. przy 50 wdechu. Rób je spokojnie i jak najbardziej miarowo.