Kampania społeczna #WOLEWIEDZIEC

Temat AIDS wciąż pozostaje tematem, o którym niechętnie się mówi. Co więcej - liczba osób, która bada się na obecność HIV cały czas jest niewielka. Dlatego działanie organizacji takich jak MAC AIDS FUND jest naprawdę nieocenione. Ich najnowsza kampania społeczna, w której udział wzięli m.in. Grażyna Wolszczak, Robert Biedroń czy Natalia Siwiec ma na celu popularyzację badań na obecność wirusa HIV.

"Każdego dnia w Polsce nawet trzy osoby dowiadują się, że są zakażone wirusem HIV. Aż dwie trzecie zakażonych nie ma takiej świadomości, bo po prostu się nie bada”

Akcja #WOLEWIEDZIEC ma za zadanie poprawienie tych druzgocących statystyk. Symbolem akcji #WOLEWIEDZIEC jest serce z czerwoną wstążką. Okazaniem poparcia dla akcji jest malowanie na skórze symbolu akcji oraz oznaczanie zdjęć hasztagiem #WOLEWIEDZIEC.

 

HIV: prawdziwy problem

Epidemia HIV dotarła do Polski w połowie lat 80, około 1985 roku. Od tego czasu do lipca 2017 roku wirusa HIV wykryto w Polsce u 22 657 osób. W tym samym czasie odnotowano ponad 3,5 tysiąca zachorowań na AIDS, a 1382 osoby z powodu tej choroby zmarły. Co roku liczba zakażonych wzrasta o kilkanaście procent. W 2015 roku Polska znalazła się nawet na niechlubnej liście 10 krajów Europy z największą liczbą nowych zakażeń HIV. Dwie trzecie zakażonych wirusem HIV nie wie o swojej chorobie. Żyją z nią, nie zdając sobie z tego sprawy, tym samym narażając innych na zakażenie i zmniejszając swoje szanse na spokojne życie, które mogliby prowadzić dzięki stałej kontroli lekarza i terapii antyretrowirusowej. Kampania #WOLEWIEDZIEC chce to zmienić.

MAC AIDS FUND

W 1994, gdy AIDS rozprzestrzeniało się w postępie geometrycznym na całym świecie, założyciele M·A·C szukali sposobu przeciwstawienia się epidemii. Zachęceni wsparciem pracowników, postanowili stworzyć M·A·C AIDS Fund i z organizacji walczących z HIV/AIDS uczynić beneficjenta charytatywnej działalności firmy. Do chwili obecnej, dzięki różnym inicjatywom mającym na celu zbiórkę pieniędzy, M·A·C AIDS Fund zebrała ponad 460 milionów dolarów! Bardzo szanujemy takie inicjatywy. Brawo MAC!