„Jasny” i „biały” wykreślone z produktów L’Oreal

Największy koncern kosmetyczny L’Oreal wydał oficjalne oświadczenie, w którym informuje o wycofaniu z opisów produktów pielęgnacyjnych takich sformułowań jak „biały”, „jasny” i „wybielający”. Tym samym kolejny gigant podejmuje walkę z rasizmem, krótko po wydarzeniach związanych ze śmiercią czarnoskórego Amerykanina George’a Floyda. Impulsem do tego była fala krytyki, która spadła na konkurencyjny Unilever po  wypuszczeniu na rynek „wybielającej” linii produktów Fair&Lovely

The L'Oreal Group has decided to remove the words white/whitening, fair/fairness, light/lightening from all its skin evening products.

(Grupa L’Oreal zadecydowała o usunięciu słów biały, wybielający, jasny i rozjaśniający ze wszystkich swoich produktów pielęgnacyjnych. - czytamy w oświadczeniu.

Producenci kosmetyków walczą z rasizmem 

Nie tylko L’Oreal i Unilever pospiesznie zmieniają swoją komunikację. Johnson&Johnson również usuwa z opisów kosmetyków określenie „rozjaśniający”, a także idzie o krok dalej, zaprzestając sprzedaży produktów wybielających skórę na rynek azjatycki. Pierwszym krokiem do zmiany w kreowaniu standardów opartych na idealizowaniu kobiet z jasną skórą, było powstanie marek oferujących cały przekrój odcieni fluidów, korektorów i innych kosmetyków przeznaczonych do makijażu. Za wzór przyjąć można markę Fenty Beauty stworzoną przez Rihannę. Urodzona na Barbadosie piosenkarka stworzyła aż 50 odcieni podkładów, w tym ponad połowę dopasowanych do ciemniejszych odcieni skóry.