Butelka zwrotna, jedno z najbardziej przyjaznych środowisku opakowań, może być ponownie napełniona nawet 20 razy, pod warunkiem, że zostanie oddana i wróci do browaru. Tymczasem każdego roku w Polsce nie wraca z rynku ok. 110 mln butelek, co oznacza, że w ich miejsce trzeba kupić nowe. To niepotrzebne zużycie surowców do produkcji szkła, dodatkowa emisja CO₂ oraz więcej odpadów szklanych. A oddawanie butelek zwrotnych jest proste – wystarczy wziąć je ze sobą wychodząc na zakupy.

W trwającej od października kampanii lider rynku piwa w Polsce podkreśla, że każda oddana butelka ma znaczenie i po raz kolejny zachęca konsumentów, by ze względu na dobro środowiska właściwie korzystali z opakowań wielokrotnego użytku.   

Firma zaangażowała do kampanii influencerów, którzy promują oddawanie butelek zwrotnych, oraz Malwinę Wędzikowską i Vienia, którzy objaśniają proces zwrotu butelki. W mediach społecznościowych firmy kampania funkcjonuje pod hasztagiem: #efekt1butelki.

- W kampanii #Efekt1butelki po raz kolejny zwracamy uwagę na problem nieoddawania butelek zwrotnych. Przyczyn tego stanu jest kilka. To przede wszystkim brak świadomości społecznej i konsekwentnej edukacji w tym obszarze. Wybierając piwo w szklanej butelce zwrotnej konsumenci są przekonani, że to opakowanie jest przyjazne środowisku. I mają rację, ale częściowo. Ważne jest to, co zrobią z tym opakowaniem później. Nasze tegoroczne działania komunikują, że najlepszym rozwiązaniem dla szklanej butelki jest jej zwrot i ponowne wprowadzenie do obiegu. mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

- Szklane butelki zwrotne to modelowy przykład przyjaznych opakowań. Nie dość, że są opakowaniami wielokrotnego użytku, to jeszcze surowiec, z którego powstały, jest nazywany surowcem wiecznym – mogącym właściwie bez ograniczeń krążyć w obiegu. Gdy butelka wchodzi na rynek, każdy jej powrót do producenta i ponowne napełnienie oznacza minimalizowanie zużycia zasobów koniecznych do produkcji nowego opakowania lub poddania butelki recyklingowi - podkreśla Agata Szczotka – Sarna, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interseroh Organizacji Odzysku Opakowań. 

Zobacz także: