Ta kampania uzmysławia nam ważną rzecz

Zapewne większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest dotyk w relacjach międzyludzkich. Szkoda tylko, że w życiu codziennym tak często zapominamy o cudownej mocy dotyku. Żyjąc w pędzie, nie mamy czasu przytulić dziecka, partnera, mamy czy babci. Najnowsza kampania NIVEA „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie" uświadamia nam, jak ważny jest dotyk w naszym życiu.

W ramach kampanii przygotowano krótkometrażowy film przedstawiający prawdziwą historię przedwcześnie urodzonych bliźniaczek Lilly i Madelaine. Życie jednej z nich, zagrożone po urodzeniu, zostało uratowane właśnie poprzez siostrzany dotyk.

Lily i Madelaine urodziły się 16 lat temu, 9 tygodni przed planowanym terminem. Obie dziewczynki walczyły o przeżycie w inkubatorze. Jednak szanse Madelaine były mniejsze, ponieważ urodziła się z wadą serca. Lekarze nie dawali dziewczynce wielu szans na przeżycie. Pewnego dnia jedna z pielęgniarek wpadła na pomysł, żeby położyć dziewczynki obok siebie w jednym inkubatorze. Od tego momentu siostry przytulały się i dotykały, ich szanse na przeżycie rosły, a wada serca Madelaine zniknęła. Dotyk Lily uratował siostrze życie. Dzieląc się swoją historią, bliźniaczki stały się bohaterkami kampanii a ich historia w punkt wpasowuje się w misję marki Nivea polegającą na promowaniu zdrowotnych korzyści wynikających z fizycznego dotyku „skóra do skóry”.

Dotyk ma cudowną moc: czemu z niego nie korzystamy?

Jak wynika z raportu przeprowadzonego przez markę NIVEA, doceniamy znaczenie dotyku i tęsknimy za nim, jednak nie zaspokajamy potrzeb z nim związanych. Wnioski zawarte w raporcie dotyczą badań przeprowadzonych zarówno przed pandemią jak i w czasie jej trwania. Na podstawie badań wykonanych przed pandemią COVID-19 wynika, że dziewięć na dziesięć osób na całym świecie uważa, że dotyk jest podstawą szczęśliwego i pełnego życia. A jego brak sprawia, że ludzie czują się samotnie. Większość ludzi doświadcza mniej dotyku niż by tego pragnęli, bo właśnie dotyk kojarzy się z miłością, zainteresowaniem i troską.

Z kolei z badań przeprowadzonych w trakcie pandemii COVID-19 wyszło, że w przypadku dwóch trzecich respondentów wzrosły bariery uniemożliwiające doświadczanie dotyku. COVID-19 uwydatnił znaczenie dotyku ludzkiego dla społeczeństw, a jednocześnie ograniczył możliwość doświadczania dotyku, którego tak bardzo potrzebujemy. Trzech na czterech ankietowanych przyznało, że podczas izolacji zrozumiało, jak ważny dla zdrowia jest dotyk fizyczny.

Wnioski płynące z badań oraz doświadczenia osób, którym dotyk uratował życie, zainspirowały markę Nivea do stworzenia kampanii  „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie", która ma na celu zwiększenie świadomości jak ważny jest dotyk międzyludzki. Marka zobowiązuje się przeznaczyć 20 milionów euro na wsparcie lokalnych projektów promujących zdrowotne korzyści wynikające z dotyku „skóra do skóry”, docierając do ludzi najbardziej narażonych na samotność i jej konsekwencje. Działania globalnie obejmą trzy grupy: dzieci urodzone przedwcześnie, osoby niedowidzące oraz starsze z demencją.

Brawo za tak niezwykłą inicjatywę!