Mama bliźniąt wróciła do formy w 7 miesięcy

Powrót do formy po ciąży jest problemem wielu kobiet. Jednym z nas przychodzi to szybciej, inne przez lata walczą z dodatkowymi pociążowymi kilogramami. Instamama Jordan Jones, która ma trójkę dzieci, w tym urodzone rok temu bliźniaki, podzieliła się swoimi sposobami na powrót do wymarzonej figury.

Jordan, która jest miłośniczką siłowni pochwaliła się swoją sylwetką 7 miesięcy po urodzeniu bliźniąt. Wyznała, że przez ten czas zrzuciła 20 kilogramów i do wagi sprzed ciąży został jej ostatni kilogram. Jednak zanim uzyskała taki efekt, po ciąży czuła się podobnie jak większość mam.

Po urodzeniu bliźniąt bardzo ciężko było mi zmierzyć się z tym, jak wygląda moje ciało. Zwykły spacer na siłownię był dla mnie wyzwaniem, a wcześniej byłam tam jedną z tych fit dziewczyn. Ale potem pomyślałam: urodziłam bliźniaki! Jestem świetna! - wyznała na Instagramie Jones.

Zdaniem mamy utrata kilogramów to naturalny proces po ciąży, dodatkowo pomaga w tym karmienie piersią i codzienna aktywność związana z zajmowaniem się dziećmi.

Bieganie za bliźniakami to kardio, jakiego nigdy nie miałam - żartobliwie mówi mama.

Kolejną rzeczą, na jaką zwraca uwagę Instamama jest świadome podejście do odżywania. "Przestań jeść tyle śmieci" - apeluje mama, zwracając uwagę na fakt, żeby w naszym jadłospisie nie uwzględniać przetworzonego, wysokokalorycznego jedzenia.

"Jesteś tym, co jesz, więc nie bądź szybka, tania, sztuczna" - mówi wprost Jordan i radzi, żeby jeść więcej chudego białka np. z mięsa kurczaka czy indyka, złożone węglowodany i masę warzyw. Istotne jest również spożywanie dużej ilości wody. 

Zaczęłam myśleć o powrocie do treningów nie jako o czymś przerażającym, ale jako o okazji do bycia jeszcze bardziej silną niż przed ciążą. To okazja nie tylko na to, żeby dobrze wyglądać, ale żeby przesuwać granice, dotychczasowe ograniczenia. Chcę być przykładem nie tylko dla siebie, ale dla moich dzieci. 

Powrót do ćwiczeń po ciąży

Jak przyznaje mama, zanim rozpoczęła treningi po porodzie najpierw udała się do ginekologa. To niezwykle ważne, żeby zbyt wcześnie nie zacząć treningów, Częstym problemem po ciąży i porodzie jest rozejście mięśnia prostego, dlatego niektóre ćwiczenia mogą pogłębić rozejście. Dodatkowo kobiety po cesarskim cięciu muszą uważać na bliznę, dlatego zbyt wczesne ostre treningi nie są wskazane.