Jak przestać jeść cukier?

Cukier działa na nasz układ nerwowy podobnie jak narkotyki, dlatego nic dziwnego, że zrezygnowanie z niego większości z nas nie przychodzi łatwo. Warto jednak to zrobić z powodów zdrowotnych. Na temat szkodliwego działania cukry na nasz organizm powstał film dokumentalny „That sugar film”. Jeśli jesteś ciekawa co stanie się, gdy zrezygnujesz ze słodyczy, polecamy ten artykuł.

Rezygnacja z cukru przyniesie nam wiele korzyści, chociażby poprawi stan zębów i cery. Pozostaje jeszcze jedna ważna kwestia – jak z nich zrezygnować, gdy pokusa jest czasem zbyt duża?

ZOBACZ TEŻ: Cukier a witamina C czy witamina D. Jeśli jesz dużo cukru, możesz mieć problemy z przyswajaniem witamin i minerałów

Specjalista radzi jak przestać jeść słodycze

Z pomocą przychodzi Paul Mckenna, brytyjski specjalista od hipnozy i programowaniem neurolingwistycznym (NLP). W najnowszej publikacji, którą cytuje thesun.co.uk, Paul zdradza jak poradzić sobie z nieposkromionym apetytem na słodkości. Hipoterapeuta proponuje by, zamiast ulegać pokusie, skoncentrować się na swoich celach. Oto jego sposób na odstawienie cukru.

1. Zamknij oczy i wyobraź sobie, że trzymasz w dłoni pączka (lub inny ulubiony przysmak). Zapamiętaj ten obraz w momencie, kiedy już prawie wkładasz go do ust.
2. W wyobraźni przesuń ten obraz na lewą stronę, a po prawej wstaw inny kadr. Pomyśl o sobie, kiedy masz kontrolę nad swoim apetytem. Jesteś szczupła, zdrowa i dumna ze swojej silnej woli. Czujesz się szczęśliwa.
3. Ponownie zamknij oczy i przypomnij sobie pączka. Niech zajmie całą twoją uwagę — na chwilę zapomnij o drugim obrazie.
4. Wróć do kadru silnej, zdrowej i zadowolonej siebie. Wyobraź sobie, że staje się coraz większy i wypiera obraz pączka. Ten rozpada się na miliony kawałków niczym potłuczone lustro. Zostajesz tylko ty — odważna i zadowolona.

Dacie szansę metodzie Paul Mckenna, a może macie własne sprawdzone sposoby na radzenie sobie z pokusą? Koniecznie napiszcie, co sądzicie!

ZOBACZ TEŻ: Ładunek glikemiczny: co to takiego? Jaki powinien być ładunek glikemiczny posiłków?