1. Edukuj

Współcześni klienci są bardzo świadomi swoich potrzeb - i chcą dokładnie wiedzieć, jak działają różne zabiegi i jakich efektów można się spodziewać. Dlatego warto ich edukować - zwłaszcza, że przytłaczająca większość osób szuka informacji na ten temat właśnie w internecie. Ale czy na pewno na Instagramie? Okazuje się, że tak. Instagram już dawno przestał być wyłącznie serwisem z pięknymi zdjęciami, a użytkownicy coraz częściej oczekują od nas dłuższych postów, zawierających praktyczne informacje. Edukując ich, budujesz swoją eksperckość i zachęcasz do zadawania pytań - a to najlepszy sposób na zwiększenie zaangażowania i dotarcie do większej liczby osób zainteresowanych usługami beauty.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Is your skin is feeling dry or tight? Your initial reaction may be to slather on a heavy moisturiser to nourish and hydrate your skin, right? However, before you do, did you know thick oil-rich moisturisers can actually add to your dehydration issue by confusing the skin?! ​ Oils can not penetrate very deep so they generally plump up the top dead skin cells which look good initially but these newly-plumped cells are sticky and don't shed effectively, eventually resulting in a thicker dead layer of skin that often leads to dullness. ​ More importantly, the skin's moisture measuring sensors, which are close to the surface, read the oil as hydration and in turn, send messages to the deepest living cells telling them that they don't need to absorb the vital water they get internally from the body. ​ So yes, actually more dehydration occurs where you really need moisture most. That's why lighter hyaluronic acid-based hydrations are some of Debbie's favourites. ​Hyaluronic Acid is a moisture magnet for your skin, it can hold up to 1000 times its own weight in water, it is able to penetrate deeper into the skin due to the small molecule size helping to bind existing moisture to the skin as well as drawing extra hydration in. ​Hydrating complexes work better than stand-alone hyaluronic acid serum, we love when they are combined with Lipids like ceramide, which actually help to repair the barrier function resulting in even better retention of hydration and more protection from irritating and drying pollutants!

Post udostępniony przez D.Thomas Clinic (@d.thomas.clinic) Sie 30, 2019 o 9:40 PDT

2. Buduj markę własną

Instagram to świetny sposób na budowanie własnego wizerunku - zwłaszcza jeśli jesteś lekarzem prowadzącym własną klinikę lub chcesz pokazać światu swoich ekspertów. Nie chodzi o to, żeby "wyskakiwać" z każdego zdjęcia - ale klienci lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia. To budzi zaufanie i zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa. Dlatego nie bój się zabierać głosu we własnym imieniu. Jeśli samodzielnie nie prowadzisz konta na Instagramie, zadbaj o to, by co jakiś czas pojawiło się tam Twoje zdjęcie z krótszą lub dłuższą wypowiedzią. Nie bój się też chwalić sukcesami (np. nagrodami) czy publikacjami, które pojawiają się w różnych mediach. To wszystko ważne elementy budowania marki osobistej. Oczywiście nie można z tym przesadzić. Unikaj tworzenia wokół siebie miru wybitności - zamiast tego skup się na dzieleniu swoją wiedzą. To przyciąga klientów jak magnes.

3. Włącz poczucie humoru

Budowanie eksperckości i własnego wizerunku jest istotne, ale nie bądźmy śmiertelnie poważni. Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami - i wymagają przede wszystkim angażowania odbiorców. Jednostronna komunikacja (nawet bardzo wartościowa i ekspercka) to za mało. Co jakiś czas trzeba im zapewnić trochę rozrywki. Posty z zabawnymi cytatami lub pamiętnymi kadrami z filmów to prosty i szybki sposób na zwiększenie zasięgów i zaangażowanie odbiorców. Umiejętne żonglowanie treściami eksperckimi i rozrywkowymi to sprawdzony przepis na przywiązanie do siebie użytkowników.

4. Zachowaj spójność

Siatka zdjęć (czyli feed) to pierwsza rzecz, jaką widzą użytkownicy po wejściu na twój profil - a jak powszechnie wiadomo - pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Zwłaszcza, że większość użytkowników w ciągu kilku sekund podejmie decyzję, czy zacząć obserwować twoje konto. Warto więc zadbać o estetykę i spójność zamieszczanych zdjęć. Trzymaj się jednej wybranej kolorystyki: np. biało-czarnej, pastelowej lub w odcieniach beżu. Na zdjęciach stosuj te same filtry oraz ustawienia kontrastu i jasności. Warto raz na jakiś czas poprzeplatać je grafikami, utrzymanymi w wybranej palecie kolorystycznej. By utrzymać spójność, warto planować posty z wyprzedzeniem - i sprawdzać, jak kolejne zdjęcia będą wyglądały w feedzie. Zadanie to ułatwią ci aplikacje do planowania siatki (np. Planoly).

5. Używaj różnych formatów

Instagram to nie tylko zdjęcia czy video, które pojawiają się w twoim feedzie. To także szereg innych narzędzi i formatów, dzięki którym dotrzesz do większej liczby odbiorców. Z czego jeszcze warto skorzystać?

  • Insta Stories - to krótkie relacje w formie zdjęć, grafik lub video, które są widoczne w serwisie tylko przez 24 godziny (po tym czasie znikają - ale wybrane relacje możesz "przypiąć na stałe na swoim profilu). Do czego służą? Insta stories pozwalają na tworzenie treści "tu i teraz" - np. relacji z eventów czy konferencji branżowych. Dzięki nim możesz pokazywać swoją pracę "od kuchni", przedstawić zespół czy podzielić się swoimi przemyśleniami. To także dobre miejsce do promowania partnerów (np. marek kosmetycznych, z którymi pracujesz) lub testowanych nowości. Stories to bardzo popularny format, który pozwala dotrzeć do większej ilości osób niż zwykły post.
  • Live video - to szczególna forma Insta stories, która wymaga nieco więcej przygotowania - za to wspaniale angażuje odbiorców i pozwala dotrzeć do większego grona użytkowników niż zwykłe posty. To także bezpośrednia forma kontaktu z potencjalnymi klientami. Bardzo często odbywa się to w formie live chatu, podczas którego użytkownicy zadają pytania, na które ekspert odpowiada w czasie rzeczywistym. By frekwencja była jak największa, warto zapowiedzieć go z wyprzedzeniem i kilka razy przypomnieć obserwującym termin.
  • IGTV - to nowy format video, który umożliwia zamieszczanie dłuższych materiałów. Do tej pory video na Instagramie nie mogło przekroczyć jednej minuty. W ramach IGTV "czas antenowy" wydłużył się do godziny, a nadawcy zyskali możliwość zamieszczania bardziej "telewizyjnych" formatów. By to zrobić, trzeba pobrać osobną aplikację (IGTV), ale zamieszczane materiały są widoczne na Instagramie i trafiają do wszystkich użytkowników obserwujących dany profil.

6. Zaproś klientów do środka

Wszyscy wiemy, jak ważna jest przestrzeń, w której spotykamy się z klientami. Dlaczego więc nie pochwalić się nią na Instagramie? Ten serwis społecznościowy kocha piękne wnętrza - i z pewnością doceni to, ile pracy włożyliście w wykończenie i urządzenie gabinetu. Oczywiście pod warunkiem, że faktycznie jest się czym pochwalić.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez EDEN (@edenlifecentres) Wrz 28, 2019 o 8:58 PDT

7. Nie epatuj strzykawkami

Przeglądając konta poświęcone medycynie estetycznej nietrudno natknąć się na bardzo "wrażliwy" content. Pokazywanie drastycznych metod, krwawiących twarzy czy bardzo zaawansowanych form różnych chorób skórnych to jednak nie najlepszy sposób na przyciągnięcie obserwujących. Nie chodzi o to, żeby w ogóle nie pokazywać zabiegów. Wręcz przeciwnie - warto to robić, ale umiejętnie. Przede wszystkim zadbaj o to, żeby zdjęcia były estetyczne i nie zniechęcały potencjalnych klientów. Komunikacja usług beauty powinna być aspiracyjna - skupiamy się bardziej na efektach, jakie można osiągnąć niż na samej drodze do celu. Warto raz na jakiś czas pokazać zadowoloną pacjentkę (oczywiście pod warunkiem, że zgodzi się na wykorzystanie wizerunku). 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez @diamond_clinic_gdansk Mar 4, 2019 o 10:06 PST

8. Pokaż kosmetyki, na których pracujesz

Użytkownicy uwielbiają transparentność. Chcą wiedzieć, jakie marki stoją za popularnymi zabiegami - i w jaki sposób dbać o skórę, żeby efekt utrzymał się jak najdłużej. Wniosek? Nie chowaj tej wiedzy przed światem. Pokazując profesjonalne kosmetyki, na których pracujesz, dajesz im do zrozumienia, że jesteś na bieżąco z nowościami i wiesz, po które marki warto sięgnąć. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez EDEN (@edenlifecentres) Wrz 30, 2019 o 8:59 PDT

9. Czasami zmień temat

Prowadząc profil o określonej tematyce, warto raz na jakiś czas sięgnąć po tzw. "offtopic". Twoi odbiorcy są zwykłymi ludźmi, którzy czasami potrzebują inspiracji, natchnienia albo pretekstu do ponarzekania. Podziel się zdjęciem z wakacji albo wnętrzem, które cię zachwyciło. Przywitaj użytkowników kawą  albo poniedziałkowym memem. Takie posty ocieplają wizerunek i sprawiają, że ludzie łatwiej utożsamiają się z twoją marką. 

10. Buduj relacje

Angażujące treści i piękne zdjęcia to jednak za mało, żeby zbudować dużą społeczność. Jeśli chcesz zwiększyć grupę obserwujących twoje konto, musisz zacząć budować z nimi relacje. Tak samo jak w prawdziwym życiu: zdobywamy przyjaciół wtedy, gdy zaczynamy rozmawiać z ludźmi i otwieramy się na ich problemy. Zacznij od tego, co dzieje się na twoim profilu. Zachęcaj odbiorców do dyskusji i nie pozostawiaj żadnego komentarza bez odpowiedzi. Oznaczaj w poście partnerów, ekspertów, influencerów i wszystkie osoby, z którymi współpracujesz. Zadawaj otwarte pytania - albo daj użytkownikom poczucie, że z chęcią odpowiesz na wszystkie wątpliwości. Jeśli dostajesz dużo pytań o podobnej treści - potraktuj to jako pretekst do stworzenia kolejnego posta lub Insta Stories. I najważniejsza sprawa: angażuj się na innych profilach. Wchodź w dyskusję, komentuj, lajkuj i obserwuj jak największą ilość profili o podobnej tematyce. Na Instagramie najlepiej sprawdza się zasada wzajemności: jeśli polubisz lub skomentujesz czyjeś zdjęcia, większość użytkowników odpowie w ten sam sposób.