U mężczyzn tkanka tłuszczowa najszybciej odkłada się na brzuchu oraz wokół talii. Niestety, właśnie z tych partii ciała drobiny tłuszczu wyjątkowo łatwo przenikają do układu krążenia, stanowiąc duże zagrożenie dla tętnic i oczywiście serca. To poważny argument za tym, żeby pozbyć się nadwagi. Jednak dla wielu panów już samo słowo "dieta" brzmi złowrogo. Zastanów się więc, czy twój partner zaakceptuje program odchudzenia go - być może rozsądniej zrobisz, przeprowadzając swój plan po cichu.

Twoja strategia

Pamiętaj, że zmiany w sposobie odżywiania dotyczą także ciebie. Twój ukochany musi mieć w tobie oparcie. Nie możesz więc jadać innych posiłków niż on ani wystawiać go na pokusy: chrupać orzeszki, jemu podsuwając marchewkę.

Nie wprowadzaj nagłych i radykalnych zmian; zastosuj taktykę "małych kroczków". Najpierw zmniejszaj ilość niezdrowego i tuczącego tłuszczu - stopniowo zastępuj tłuste mięsa kurczakami, indykami i rybami. Zacznij kupować wędliny drobiowe, margarynę i niskotłuszczowy nabiał.

Do każdego posiłku dodawaj jak najwięcej warzyw - rób sałatki, gotuj jarzynki, do kanapek wkładaj sałatę. Warzywa są niskokaloryczne, a zawierają duże ilości błonnika, który szybko daje uczucie sytości. Ponadto reguluje pracę jelit, co znacznie ułatwia zrzucanie nadwagi.

Nie wykreślaj z menu ulubionych potraw swego partnera, tylko przyrządzaj je w wersji light. Skoro na obiad musi być zupa, niech będzie, ale na chudym rosole drobiowym lub wywarze warzywnym. Zamiast śmietaną dopraw ją jogurtem.

Zmniejsz posiłki, ale podawaj je częściej - rano razem siadajcie do śniadania, do pracy szykuj ukochanemu apetyczną kanapkę z razowego chleba, z zieleniną, oraz owoce. Zwyczaj jadania 4-5 razy dziennie ma dobroczynny wpływ na tempo przemiany materii i pomaga chudnąć. Ponadto dzięki regularnym posiłkom organizm nie magazynuje energii w postaci tkanki tłuszczowej.

Zadbaj o to, żeby twój partner więcej czasu spędzał w ruchu. Wyciągaj go z domu na spacery, przejażdżki rowerowe, kup karnet na basen.

Ciesz się pierwszymi widocznymi efektami swojej strategii. Chwal partnera za zmniejszający się brzuszek, a będzie dokładał więcej starań, by zachować szczupłą sylwetkę.

Niezbędne w męskiej diecie

Jednym ze słabszych "punktów" męskiego zdrowia jest układ krążenia. Dlatego w diecie twego partnera nie może brakować m.in. tłuszczów roślinnych (głównie oliwy), które regulują poziom cholesterolu i mają korzystny wpływ na tętnice. Z kolei papryka (dzięki zawartości przeciwutleniaczy) chroni arterie przed złogami, a ziemniaki (bogate w potas i antystresowe witaminy B) regulują pracę serca.