Pandemia koronawirusa niezwykle silnie wpłynęła na zmiany w rozpędzonej branży mody. Zmusiła nie tylko sieciówki, ale też wielkie domy mody do refleksji na temat wzmożonej do granic absurdu produkcji. Wśród projektantów, pojawiło się coraz więcej głosów na temat zwolnienia tempa i reform, które pomogłyby zrównoważyć rozwój w branży fashion. Wśród zaproponowanych postulatów, które miałyby w tym pomóc znalazło się m.in. zmniejszenie liczby kolekcji czy likwidacja podziału tygodni mody na męskie i kobiece. Za ciosem postanowił pójść Alessandro Michele, dyrektor kreatywny jednego z najpopularniejszych aktualnie domów mody - Gucci. Jego decyzja zachwyciła świat mody - nas też!

Gucci rezygnuje z kolekcji z podziałem na płeć

Alessandro Michele to wizjoner, który nie tylko podniósł zmurszały dom mody Gucci do miana najbardziej pożądanej marki, ale też zmienił nasze spojrzenie na trendy. Przyznajemy, to fakt, że projekty domu mody są monstrualnie drogie, jednak Michele rozpropagował modę na vintage, niekonwencjonalny wygląd modeli/modelek, które zatrudnia do kampanii i tworzy nowy ideał piękna. Jego podejście do mody, piękna, inności to wielka inspiracja, ale też wzór do naśladowania. Ekscentryczny Włoch pokazuje, że inne może być piękne i sądząc po statystykach sprzedaży - tego dziś szukają klienci. Nie chcą być zamykani w szufladkach i sztywnych ramach. Znów moda stała się narzędziem protestu, tak jak miało to miejsce w latach 60. czy 80.

Dziś dom mody Gucci znów jest na ustach wszystkich, a to za sprawą niezwykłego ruchu przedstawicieli marki, którzy zdecydowali się wprowadzić nową kategorię zakupów bez rozróżnienia na płeć. Znajdziesz ją na oficjalnej stronie Gucci w kategorii Gucci MX.

"Sekcja ma na celu dekonstrukcję z góry narzuconych kategorii binarnych i skłonienie do refleksji, jak te pojęcia odnoszą się do naszych ciał. Marka celebruje w ten sposób autoekspresję w imię równości płci".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Gucci Official (@gucci) Lip 26, 2020 o 9:00 PDT

Nowy kierunek marki Gucci

W nowej sekcji znajdują się nie tylko ubrania neutralne płciowo, ale też akcesoria takie jak torebki, okulary i buty. Reformę przeszła też rozmiarówka, bo jak można przeczytać na oficjalnej stronie marki, "ubrania podkreślą performatywny charakter tego, co nosimy".

Pierwszym klasykiem, który pojawi się w wersji unisex będzie słynna torebka nazwana na cześć Jackie Kennedy - "Jackie 1961", która od lat 60. cieszy się niezmienną popularnością. Ten bestseller marki będzie dostępny w trzech rozmiarach. 

Jak zapowiada Alessandro Michele, to nie koniec zmian - Gucci poczyniło już pierwsze kroki, by w przyszłości zrezygnować z kolekcji sezonowych. Czy to znak, że jedna z najmniej zrównoważonych i najbardziej zanieczyszczających planetę branż w świecie, przejdzie wielką metamorfozę? Mamy taką nadzieję.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Gucci Official (@gucci) Lip 30, 2020 o 9:00 PDT