Wczesną wiosną świeżych owoców i warzyw wprawdzie nie brakuje, ale albo są już stare i straciły wiele wartości odżywczych i smaku, albo są to pełne chemii nowalijki, które w dodatku słono kosztują. Mrożonki zaś nie zrujnują twojego budżetu, a dzięki zastosowaniu najnowszych technik zamrażania owoce i warzywa prawie nie tracą cennych witamin i składników mineralnych. Prócz tego są niskokaloryczne, a przygotowanie z nich dań jest bardzo proste i szybkie – wystarczy wrzucić zawartość opakowania na patelnię lub do garnka i przez kilka minut dusić, smażyć lub gotować. Proponujemy ci lekką, tygodniową dietę dostarczającą 1000 kcal dziennie. Pięć posiłków każdego dnia pozwoli utrzymać stężenie cukru we krwi na stałym poziomie, zapobiegając atakom wilczego głodu oraz wyreguluje przemianę materii.

DZIEŃ 1

I ŚNIADANIE: szklanka kawy z mlekiem; opakowanie twarożku wiejskiego z połową szklanki mrożonych malin; 2 kromki chlebka ryżowego
II ŚNIADANIE: kromka pełnoziarnistego pieczywa z margaryną, sałatą, białym serem, rzodkiewką i szczypiorem; szklanką świeżego soku z jabłek
OBIAD: 150 g dorsza oprószonego ziołami i upieczonego w folii, ziemniak z wody, po 1/4 opakowania ugotowanych mrożonych warzyw: brokułów i brukselki, szklanka niegazowanej wody mineralnej
PODWIECZOREK: 150 g jogurtu naturalnego z łyżką dowolnych mrożonych owoców
KOLACJA: pół opakowania usmażonej mrożonki warzywa na patelnię z bazylią i tymiankiem wymieszanej z 1/2 szklanki ugotowanego al dente pełnoziarnistego makaronu, z dużą ilością świeżych lub suszonych ziół do smaku; szklanka zielonej herbaty

DZIEŃ 2

I ŚNIADANIE: szklanka herbaty z mlekiem, serek homogenizowany waniliowy, 1/2 szklanki mrożonych wiśni, 2 kawałki chrupkiego pieczywa
II ŚNIADANIE: 1/2 grahamki z łyżką margaryny, plasterkiem żółtego sera, 1/2 czerwonej papryki lub 1/2 świeżego ogórka, szklanka jednodniowego soku z marchwi
OBIAD: 150 g cielęciny duszonej z cebulą i ziołami, 2 gotowane ziemniaki z łyżką natki, pół opakowania ugotowanej mrożonki wiosenny bukiet jarzyn, szklanka niegazowanej wody mineralnej
PODWIECZOREK: serek homogenizowany z łyżką mrożonych truskawek
KOLACJA: miseczka (ok. 300 ml) zupy pieczarkowej (z mrożonki) z 1/2 szklanki drobnego makaronu typu zacierki, przyprawiona obficie świeżymi ziołami

DZIEŃ 3

I ŚNIADANIE: szklanka kawy zbożowej; 150 g jogurtu naturalnego z połową szklanki mrożonej mieszanki kompotowej; razowa grzanka
II ŚNIADANIE: pół grahamki z łyżeczką margaryny, 2 plasterkami szynki drobiowej, liściem sałaty i połową czerwonej papryki; szklanka świeżego soku z pomarańczy
OBIAD: 150 g ugotowanych mrożonych uszek z mięsem, pół opakowania ugotowanej mrożonki warzywa na patelnię z przyprawą włoską, 1/4 opakowania ugotowanego brokuła (całość możesz polać keczupem i posypać świeżymi ziołami); szklanka niegazowanej wody mineralnej
PODWIECZOREK: 1/3 szklanki płatków owsianych wymieszanych z chudym, gorącym mlekiem, 4 śliwki mrożone
KOLACJA: pół opakowania smażonej chińskiej mieszanki warzywnej z połową szklanki gotowanego ryżu i przyprawą 5 smaków; szklanka czerwonej herbaty

DZIEŃ 4

I ŚNIADANIE: szklanka gorzkiej herbaty, kromka pumpernikla z łyżką margaryny, kostka serka typu kiri i 2–3 łyżkami mrożonych wiśni
II ŚNIADANIE: pół szklanki płatków kukurydzianych zalanych chudym mlekiem z 2–3 posiekanymi suszonymi morelami, szklanką soku z czarnej porzeczki
OBIAD: miseczka (1/2 l) zupy kalafiorowej z ziemniakami i koperkiem (z mrożonki), zabielona łyżką naturalnego jogurtu, wymieszana z posiekaną, ugotowaną piersią kurczaka, przyprawiona dużą ilością świeżych ziół
PODWIECZOREK: jabłko zapieczone z łyżką mrożonych malin, oprószone cynamonem
KOLACJA: 1/2 opakowania mrożonego szpinaku uduszonego ze zmiażdżonymi 3 ząbkami czosnku, gałka muszkatołowa do smaku i 2 łyżkami naturalnego jogurtu, 1/2 szklanki makaronu rurki ugotowanego al dente, szklanka zielonej herbaty

DZIEŃ 5

I ŚNIADANIE: szklanka kawy zbożowej z mlekiem, 2 kromki chrupkiego chleba z sałatą, jajkiem na twardo, rzodkiewką i szczypiorkiem
II ŚNIADANIE: średniej wielkości banan, szklanka jednodniowego soku z marchwi
OBIAD: 150 g piersi z indyka oprószonej ziołową mieszanką do drobiu i upieczonej w folii, 1/2 opakowania ugotowanej mieszanki warzywa na patelnię z przyprawą orientalną, 1/2 szklanki kaszy kuskus, szklanka niegazowanej wody mineralnej
PODWIECZOREK: naleśnik z 2 łyżkami serka wiejskiego wymieszanego z 2 łyżkami mrożonych truskawek
KOLACJA: sałatka z 5 dag szynki z indyka i 1/2 szklanki ugotowanej mrożonej mieszanki marchewka z groszkiem oraz 1/2 szklanki ugotowanego na sypko ciemnego ryżu, przyprawiona sosem winegret i estragonem; szklanka herbaty owocowej

DZIEŃ 6

I ŚNIADANIE: szklanka herbaty, kromka pełnoziarnistego pieczywa, serek wiejski wymieszany z kilkoma startymi rzodkiewkami i łyzka siekanego szczypiorku
II ŚNIADANIE: pół grahamki z plasterkiem polędwicy, liściem sałaty i połową czerwonej papryki; szklanka soku warzywnego
OBIAD: dwie kostki z dorsza oprószone przyprawą do ryb i upieczone w folii, ziemniak z wody, 1/2 opakowania ugotowanego mrożonego kalafiora, 1/2 opakowania ugotowanej mrożonej fasolki szparagowej, szklanka niegazowanej wody mineralnej
PODWIECZOREK: koktajl ze 150 g naturalnego jogurtu i 4–5 łyżek mieszanki kompotowej
KOLACJA: szklanka ugotowanej tradycyjnej sałatki jarzynowej (z mrożonki), wymieszana z pokrojonym jajkiem na twardo, startym jabłkiem, sola, pieprzem i majonezem light.

DZIEŃ 7  

I ŚNIADANIE: szklanka kawy, kromka razowca z margaryną, plastrem żółtego sera, sałatą i pomidorem
II ŚNIADANIE: duże jabłko, szklanka jednodniowego soku z marchwi
OBIAD: 150 g chudego schabu oprószonego słodką papryką i pieprzem i upieczonego w folii, 2 małe ziemniaki z wody, 1/2 opakowania ugotowanej mrożonej mieszanki meksykańskiej, szklanka niegazowanej wody mineralnej
PODWIECZOREK: szklanka chudego mleka, pszenna grzanka posmarowana łyżką rozgniecionych mrożonych truskawek
KOLACJA: kilka liści sałaty wymieszanych z 1/2 puszki tuńczyka w sosie własnym, szklanka ugotowanej włoszczyzny krojonej w paski (z mrożonki), odrobiną oliwy, solą, pieprzem i natką pietruszki; szklanka czerwonej herbaty