Wieczna młodość nie jest (jeszcze) możliwa. Możemy jednak odpowiednim stylem życia i dietą przez długie lata cieszyć się pięknym ciałem i bystrym umysłem.  Posiłki powinny być lekkie, ale nie zanadto, musimy mieć przecież siłę!
Składnikiem zdecydowanie odmładzającym są kwasy Omega-3 i Omega-6. Znajdziemy je głównie w rybach morskich, a także w olejach roślinnych, głównie oleju rzepakowym.

Witamina A i E  to witaminy młodości utrzymujące naszą skórę w świetnym stanie. Utrzymują one odpowiednie nawilżenie i syntezę kolagenu. Dzięki temu zmarszczki powstają o wiele wolniej. Beta-karoten znajdujący się produktach bogatych w witaminę A jest też silnym przeciwutleniaczem.  Witaminy te obficie występują w marchwi, dyni, brokułach, szpinaku, awokado, płatkach owsianych i szparagach.

Witamina C nie tylko podnosi odporność naszego organizmu, ale też wspomaga nasza skórę. Pomaga też zapobiegać zaćmie. Występuje m.in. w pietruszce, kiszonej kapuście, cytrusach.

Wśród innych substancji przeciwutleniających możemy szczególnie wyróżnić luteinę. Pomaga ona chronić oczy i skórę przed promieniowaniem UV i wolnymi rodnikami. Znajdziemy ja w szpinaku, kapuście i dyni.

Flawonoidy to związki chemiczne będące naturalnymi barwnikami roślin. Na ludzki organizm mają działanie przeciwutleniające, przeciwzapalne i uszczelniające naczynia krwionośne. Bardzo dużo flawonoidów znajdziemy w jagodach i jeżynach, a także truskawkach, cytrusach, papryce, pomidorach i brokułach.

Dieta pomagająca zachować młodość powinna być bogata w owoce i warzywa, produkty pełnoziarniste, oliwę i ryby oraz duże ilości wody. Unikaj alkoholu, cukru i soli.