Uwielbiasz odkrywać kulinarne smaki podczas podróży, ale wydaje ci się, że to prosta droga do przybrania na wadze? Udowadniamy, że niektóre dania z kuchni świata nie tylko nie dodadzą zbędnych kilogramów, ale będą też miały dobry wpływ na cały nasz organizm, o podniebieniu nie wspominając.

Hiszpania najlepsze dania

Kuchnia hiszpańska to połączenie stylu kuchni śródziemnomorskiej i typowo pasterskiej (kochamy hiszpańskie sery!). Cała Hiszpania zresztą gotuje w wielkim miksie wpływów – meksykańskich, arabskich, angielskich i francuskich. Co ciekawe to jedna z najzdrowszych kuchni na świecie.

Grecka kuchnia śródziemnomorska

Kuchnia grecka uwielbia warzywa i nie jest to tylko dodatek do mięsa i produktów bogatych w węglowodany. W Grecji warzywa są często głównym składnikiem dania obiadowego. Dzięki temu, greckie przepisy są idealne dla wegetarian. Na dodatek, dania greckie są stosunkowo nieskomplikowane w przyrządzeniu, bazują na zdrowych produktach i nie obędą się bez oliwy z oliwek. Przypominamy, że w oliwie nie ma złego cholesterolu, a jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe obniżają ciśnienie krwi i zapobiegają miażdżycy.

Włoskie dania główne

Być może włoska kuchnia nie przychodzi nam do głowy jako pierwsza, kiedy ktoś pyta o kuchnię fit, jednak zdecydowanie świeżość, jakość i przede wszystkim regionalność produktów sprawia, że można we Włoszech znaleźć dania i przystawki, które są pyszne (jak wszystko w Italii, nie oszukujmy się) i niskokaloryczne. Włoscy kucharze zdają sobie sprawę, że ostateczny smak i wygląd potrawy zależy nie tylko od ich umiejętności kulinarnych, ale właśnie od tego, co wykorzystają podczas jej sporządzania.

Jeśli macie ochotę poznać całą gamę przepisów z tych trzech kuchni świata i spróbować samemu przygotować fit dania w domowym zaciszu, warto zajrzeć na FoodWiki, encyklopedię kulinarnej wiedzy przygotowaną przez ekspertów Pyszne.pl. Polecamy spróbować np.  dolmadakii prosto z Grecji czy hiszpańskiego gazpacho. Pycha!

 

Materiał powstał we współpracy z Pyszne.pl