BMW dodaje tęczę do logotypu

Firma BMW kilka dni temu dodała do swojego słynnego logo tęczę. Ten drobny gest solidarności ze społecznością LGBT+ spotkał się z ogromnym odzewem ze strony obserwatorów fanpage marki na Facebooku. Pod zdjęciem z „nowym” logotypem pojawiło się ponad 50 tysięcy komentarzy, a wśród nich szokująco wiele tych o charakterze homofobicznym. Niektórzy komentujący są oburzeni podejmowaniem, ich zdaniem, politycznych tematów przez koncern motoryzacyjny, inni deklarują „odlajkowanie” profilu. Niestety znalazło się też dużo wulgarnych komentarzy, albo obraźliwych grafik. BMW starało się uniknąć takiej sytuacji, dodając do zdjęcia kilka słów wyjaśnień:

W BMW żyjemy różnorodnością. Wierzymy w otwartą kulturę, w które nikt nie powinien być dyskryminowany, faworyzowany lub nękany z powodu pochodzenia etnicznego, koloru skóry, narodowości, płci, religii, niepełnosprawności czy wieku. Wszyscy jesteśmy istotami ludzkimi, które łączy Radość Z Jazdy. Ani w naszej firmie, ani na kanałach naszych mediów społecznościowych nie ma miejsca na nienawiść lub brak szacunku. To powiedziawszy, zachęcamy wszystkich do komentowania i działania z szacunkiem i w przyjazny sposób.

Znane marki solidarne z LGBT+

Tęczowe logo jako gest wsparcia dla społeczności LGBT+, wykorzystuje wiele znanych marek. Masową aktualizację grafik w mediach społecznościowych zauważamy szczególnie w czerwcu, który ogłoszony został „Pride Month”, czyli Miesiącem Dumy LGBT. Kolorowy logotyp widzieliśmy między innymi u takich gigantów jak Google, Netflix, Empik, czy MTV.