"Billie" pokazuje, że kobiety mają włosy i mogą z nimi zrobić co chcą

Czy wy też macie dość reklam, na których kobiety o gładkich skórach "depilują" je golarkami? Mamy coś dla was! Spot marki "Billie" pokazuje owłosione ciała: nogi, ręce, twarze, brzuchy. Choć, wydawałoby się, że widok włosów w tych miejscach nie powinien dziwić, to jednak reklama jest jedyna w swoim rodzaju. Co więcej, producent nie namawia do pozbycia się owłosienia, a zachęca do podjęcia własnej decyzji. Ta nietuzinkowa reklama pokazuje również kobiety o różnych kształtach, kolorach i z widocznymi niedoskonałościami. Każda z nas może poczuć się reprezentowana w tym spocie.

Włosy. Każdy z nas je ma. Nawet kobiety. Świat uważa, że nie powinny istnieć. One istnieją. Sprawdziliśmy. Więc – jakkolwiek, gdziekolwiek i jeżeli kiedykolwiek – będziesz chciała je usunąć, my będziemy tutaj - czytamy w reklamie.

Przeczytaj też: Ten fotograf chciał pokazać kobiety w naturalnej wersji. Przesada czy wręcz przeciwnie?

Dlaczego w ogóle kobiety się golą?

Golenie włosów sięga czasów starożytnego Egiptu. Już wtedy usuwano owłosienie za pomocą wosku cukrowego i muszelek. Zwyczaj golenia niemal całego ciała pojawił się dopiero 100 lat temu. King C. Gillette stworzył golarki "dedykowane" kobietom, a za pomocą reklam utożsamiono owłosienie kobiet z niechlujnością i zaniedbaniem. Trend na dobre zadomowił się w naszym społeczeństwie podczas drugiej Wojny Światowej, kiedy wszystko było racjonowane i nasze ubrania zaczęły odsłaniać znacznie więcej niż wcześniej.

Przeczytaj też: Wąsik u kobiet? Nowa kampania promująca ten "trend"

"Billie" – nietuzinkowa marka

"Billie" nie tylko robi ładne reklamy, ale i pomaga w równouprawnieniu kobiet. Marka założona została w celu walki z "pink tax" (różowy podatek), czyli podwyższaniu cen produktów skierowanych do kobiet. W "Billie" możemy kupić wszystko, co potrzebne do codziennej pielęgnacji – suche szampony, golarki, pomadki nawilżające czy krem do golenia. Dodatkowo procent z przychodów ze sprzedaży przekazywany jest organizacjom charytatywnym, które wspierają kobiety.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Billie (@billie) Paź 30, 2019 o 2:11 PDT