Ta kampania pokazuje kobiece ciało po porodzie - bez cenzury

Nowa kampania marki Mothercare rzuca wyzwanie nierealistycznym wizerunkom świeżo upieczonych mam. #BodyProudMums pokazuje, jak naprawdę wygląda kobiece ciało po porodzie i zachęca kobiety do tego, by były z siebie dumne, zamiast frustrować się tym, że ich ciało nie wygląda idealnie. W ramach kampanii powstało 10 zdjęć przedstawiających kobiety z różnych części świata, które właśnie zostały matkami. Każda z nich pozuje z dzieckiem na rękach, z dumą eksponując poporodowe niedoskonałości: blizny, rozstępy, nadprogramowe kilogramy i rozciągniętą skórę na brzuchu. Na każdym zdjęciu zamieszczono krótkie hasło: „Piękna, prawda?”.

Skąd pomysł na kampanię #BodyProudMums?

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez marki takie jak Mothercare, ponad połowa świeżo upieczonych mam nie czuje się dumna ze swojego ciała, a ponad 80 proc. porównuje swój wygląd do nierealistycznych zdjęć zamieszczanych w mediach społecznościowych przez znane instamamy. Za sprawą celebrytek, młode mamy odczuwają silną presję, by wyglądać idealnie, nawet zaraz po urodzeniu dziecka. W konsekwencji większość z ankietowanych czuje się niekomfortowo ze swoim ciałem, zwłaszcza w intymnych sytuacjach ze swoim partnerem.

#BodyProudMums: Mamo, bądź dumna ze swoich rozstępów!

Kampania #BodyProudMums jest odpowiedzią na brak pewności siebie wśród młodych mam. Pokazuje kobiece ciało po urodzeniu dziecka takim, jakie jest. Bez Photoshopa i filtrów, które ukrywają niedoskonałości.

- Celem tej kampanii jest powstrzymanie presji, jaką czują na sobie młode mamy po urodzeniu dziecka. Chcemy je zachęcić, by zamiast poczucia wstydu i niepewności z powodu swojego wyglądu, celebrowały zmiany, które zaszły w ich ciele – mówi Linda Papadopulous, twórczyni kampanii.

Zdjęcia z kampanii #BodyProudMums zostały ciepło przyjęte przez młode mamy i influencerki na całym świecie.

- Czuję, że podejście mediów w tej kwestii zmienia się i coraz częściej celebruje się kobiecość bez cenzury, zwłaszcza w tak szczególnym momencie jak ten zaraz po urodzeniu dziecka – mówi jedna ze znanych instamam, autorka konta mother_of_daughters. – Chciałabym zobaczyć plakaty z takimi zdjęciami w szpitalach i szkołach rodzenia. Wyobraźcie sobie tylko, jak mocny byłby przekaz kampanii w takich miejscach.

Co sądzicie o tych zdjęciach?