Aqua Aerobic to ćwiczenia w wodzie w postaci prostych choreografii przypominających aerobik. Angażowane są tu wszystkie grupy mięśniowe, ćwiczenia natomiast są bardzo bezpieczne i efektywne.

Można wyróżnić dwa rodzaje treningu. Jest to trening w wodzie płytkiej- poziom wody sięga do połowy klatki piersiowej, przystosowany dla osób, które nie potrafią pływać oraz w wodzie głębokiej- poziom wody sięga do szyi, wszystkie ruchy wykonywane są pod wodą, co zwiększa opór, a co za tym idzie intensywność treningu.

W wyniku wyporu wody ciało człowieka staje się lżejsze, dzięki czemu wykonywanie ćwiczeń staje się łatwiejsze. Temperatura wody natomiast wpływa na rozluźnienie mięśni, a to zapobiega kontuzjom. Jest to forma bezpieczna nawet dla osób:

  • z nadwagą,
  • z osteoporozą,
  • po przebytych urazach układu ruchu.



Efektem wszystkich ćwiczeń jest pobudzenie przede wszystkim układu krążenia, oddechowego i układu ruchu. Trening w wodzie ma jednak dodatkowy plus, jakim jest masaż. Podczas ćwiczeń powstają wiry wody, które delikatnie masują ciało. Wpływa to na pobudzenie krążenia w powierzchniowych tkankach, co ułatwia usuwanie toksyn i spalanie tkanki tłuszczowej. A oprócz tego, dzięki takiemu masażowi, nasze ciało jest świetnie zrelaksowane i odprężone.

Aqua Aerobic ma różne formy m.in.:

  • typowy Aqua Aerobic- najczęściej spotykany na polskich pływalniach, podobny do aerobiku odbywającego się w sali tj. proste ćwiczenia przy muzyce,
  • ćwiczenia z użyciem niezatapialnych węży tzw. noodle workout,
  • step aerobik w basenie- platforma jest przymocowana do dna basenu,
  • biegi i marsz w wodzie- efektywny trening krążeniowo-oddechowy,
  • łączenie ćwiczeń fizycznych z technikami umiejętności pływania.


Zalety treningu w wodzie są bardzo duże, szczególnie ważne jest jednak zmniejszenie obciążenia układu kostno-stawowego i łatwość wykonywania ćwiczeń. Inne plusy to:

  • wysmuklenie ciała,
  • redukcja tkanki tłuszczowej,
  • zwiększenie ruchomości stawów,
  • odciążenie stawów kręgosłupa,
  • zmniejszenie cellulitu,
  • wzmocnienie mięśni,
  • poprawa samopoczucia.


Zachęcam do tej formy treningu szczególnie tych, którzy nie uprawiają czynnie sportu a chcą poprawić swoją kondycję fizyczną i stracić trochę zbędnych kilogramów. Nie potrzebne są tu żadne specjalne umiejętności oraz wysoka kondycja. Już po pierwszych zajęciach możesz poczuć pozytywne odprężenie i chęć do dalszych ćwiczeń. Polecam!/box_srodktekstowy>