SEREK WIEJSKI

Idealny tuż przed snem na niewielki głód będzie kubeczek serka wiejskiego. Najlepiej w połączeniu ze świeżymi owocami (np. truskawkami), orzechami i odrobiną cynamonu. Proteiny zawarte w serku dość długo trawione są przez organizm, dlatego taka przekąska na dobranoc uchroni Was od budzenia się głodnym w środku nocy.

BANANY

Potas i magnez to bananowe bogactwo. To one pomagają odprężyć mięśnie, dzięki czemu noc będzie spokojniejsza. Poza tym, banany zawierają wysoki poziom węglowodanów, które pomagają organizmowi usnąć. To zdrowe i smaczne dodatki do kolacji, które bez obaw możecie jeść w większych ilościach.

MIGDAŁY

Paczka łuskanych migdałów to bomba magnezowa, która, jak w przypadku ww. bananów, pozwala mięśniom na błogi stan odpoczynku. Białka zawarte w tych orzechach z kolei zapełnią nasz żołądek do rana. Spróbujcie prostych miksów migdałowych z nasionami słonecznika, płatkami kokosowymi czy suszonymi owocami.

SZKLANKA MLEKA

Babcia zawsze stawiała przy Waszym łóżku szklaneczkę mleka na dobranoc? Wiedziała co robi. Mleko pomaga spokojnie usnąć, ponieważ zawiera wapno i aminokwas zwany tryptophanem. Brak odpowiedniego poziomu wapna w organizmie sprawia, że brakuje nam fazy snu zwanej REM, czyli snu głębokiego, podczas którego najbardziej wypoczywamy. Mleko jest więc dobrym wyborem (przynajmniej dla tych, którzy tolerują laktozę).

JAJKA

Doskonałe źródło białka – warto więc zrobić sobie jajecznicę z pełnoziarnistym tostem na kolację. Dzięki temu proces uwalniania serotoniny będzie bardziej efektywny. Jeśli do jajecznicy dodacie odrobinę sera, do posiłku wpadnie Wam trochę wapna, o którego zbawiennych „nocnych” właściwościach już pisałyśmy.

HERBATA Z LAWENDĄ

Lawenda to roślina, którą często używa się we wszelkiego rodzaju ulepszaczach snu – świeczkach, zapachach, olejkach... Lawendowa herbata na pewno Was zrelaksuje po całym dniu i totalnie wyciszy. A to pierwszy stopień do zapadnięcia w błogi sen.

CZEREŚNIE

Za chwilę czerwiec, a więc idealna pora na słodkie czereśnie. To owoce, które mają naturalną melatoninę, działającą jak żandarm na straży naszego biologicznego/dobowego zegara. Melatonina obniża temperaturę ciała i wzmaga senność. Najnowsze badania dowodzą, że dorosły, który pije co najmniej dwie szklanki soku z czereśni (np. kompotu) śpi przeciętnie około 40 minut dłużej.

PŁATKI OWSIANE

Płatki owsiane to nie tylko dobry wybór na śniadanie, ale też świetna nocna przekąska. Podobnie jak czereśnie, zawierają sporo melatoniny oraz tryptophan. Idealna połączenie na głęboki sen? Miseczka płatków owsianych zalanych mlekiem i posypanych migdałami.