Jogurt typu greckiego w owocowej odsłonie

Czy wiesz, że jogurt typu greckiego, który jest gęsty, sycący i zawiera dużo białka, doskonale sprawdza się również jako słodki deser lub przekąska? Najlepiej smakuje, gdy zostanie wzbogacony truskawkami, malinami, gruszkami, jabłkami, jagodami, brzoskwiniami lub wiśniami… Brzmi pysznie i zdrowo, prawda? Trudno o świeże owoce tej porze roku, dlatego warto wybrać gotowe rozwiązanie, jak na przykład Jogurt typu greckiego z owocami firmy Piątnica. Świetnie nadaje się na deser ze względu na dwuwarstwową kompozycję, a przede wszystkim niepowtarzalny smak. Delikatna konsystencja jogurtu greckiego w połączeniu z owocową słodyczą zachwycą kubki smakowe, a każdy z domowników może go jeść w swój własny sposób – można go od razu pomieszać z ulubionymi owocami lub stopniowo uwalniać ich słodycz z każdą kolejną łyżeczką. Zaletą tej rozpływającej się w ustach przekąski jest ponadto podwójna w stosunku do innych jogurtów zawartość białka. Dzięki temu będzie świetnym wyborem dla rozwijających się dzieci. Po prostu podejdź do lodówki i wybierz smaki uwielbiane przez najbliższych, a każdy z domowników zje swój jogurt we własny sposób!

Deser chia z owocami

Jeśli masz nieco więcej czasu, wybierz jedną z propozycji, którą wykonasz sama. Deser chia z owocami możesz elegancko zaserwować w pucharkach, a do jego przygotowania tak naprawdę potrzebujesz jedynie mleka, nasion chia i ulubionych owoców (a w kryzysowej sytuacji takich, które po prostu masz pod ręką). W szklance mleka rozprowadź dokładnie 2 łyżki nasion chia i wstaw je do lodówki na kilka godzin. Co jakiś czas wymieszaj, by nasiona nie opadły na dno szklanki. W między czasie zmiksuj ulubione owoce z dodatkiem miodu na mus. Wyjmij gotowy pudding z lodówki i ułóż na nim mus owocowy. Całość możesz wzbogacić posypką z gorzkiej czekolady lub rozdrobnionych orzechów.

Ryż na mleku

Jeśli chcesz ten prosty deser przygotować naprawdę błyskawicznie, powinnaś posiadać pod ręką błyskawiczne płatki ryżowe. Wystarczy, że wlejesz je do gotującego się mleka i odczekasz około dwie minuty. Im mniej mleka, tym deser będzie gęstszy – dlatego warto wypróbować kilka różnych proporcji, by znaleźć idealną dla waszych upodobań. Pozostałe składniki zależą już od twojej inwencji i posiadanych zasobów. Gotowy ryż na mleku możesz wzbogacić dżemem domowej roboty bądź startym jabłkiem lub gruszką z dodatkiem cynamonu.

Owocowa sałatka

Oczywiście nie wszystkie wyśmienite i szybkie desery opierają się o nabiał. Dobry przykład stanowi sałatka owocowa, której przepis zależy wyłącznie od ciebie. Pełne witamin słodkie owoce możesz umieszczać w dowolnych kompozycjach. Wyśmienitym dodatkiem do owocowej sałatki będą sok z limonki lub bakalie.

Czekoladowy mus z awokado

O zdrowych właściwościach awokado napisano już wiele, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że ten wspaniały owoc może być jednocześnie ważnym składnikiem wyśmienitego i zdrowego deseru. Czekoladowy mus jest bardzo prosty w przygotowaniu. Dla 2–3 osób wystarczy jeden dojrzał owoc. Potrzebne będzie kilka łyżek kakao, a do posłodzenia: banan lub 2–3 suszone śliwki bądź daktyle. Całość należy po prostu zblendować wraz z kilkoma łyżkami mleka. Jeśli nie masz blendera, bez obaw! Bardzo dojrzałe awokado podda się nawet łyżce lub widelcowi. Gotowy mus umieść w lodówce na przynajmniej pół godziny. Możesz go podawać także z orzechami. Pycha!