Drugi podbródek - jak go uniknąć?

Ten problem dotyczy większości z nas. Niestety, wiek i związana z nim utrata elastyczności skóry robią swoje. Zwłaszcza, jeśli na co dzień pracujemy przed komputerem i często korzystamy ze smartfona. Nieustannie pochylone, z czasem zyskujemy osławioną "drugą brodę". Ale winna jest też niewłaściwa pielęgnacja - czy też raczej jej brak. Choć wkładamy sporo wysiłku w to, by uniknąć zmarszczek na twarzy, szyja to jeden z najbardziej zaniedbywanych rejonów naszego ciała. Do spółki z dekoltem. Skóra szyi wymaga tak samo zaawansowanej pielęgnacji jak twarz - a więc: codziennego nawilżania, pobudzania skoncentrowanymi składnikami (serum, esencje) i - co najważniejsze - ochrony przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym. 

Jak zlikwidować problem "drugiej brody"?

Oprócz codziennej pielęgnacji, warto zadbać o odrobinę ruchu. Jeśli pracujesz przy komputerze, nie zaniedbuj ćwiczeń kręgosłupa - zwłaszcza odcinka szyjnego i piersiowego. Są niezbędne, by utrzymać prawidłową postawę i wzmocnić mięśnie wokół kręgosłupa, które najbardziej "obrywają" przy biurowej pracy. By uniknąć drugiego podbródka, warto też ćwiczyć szyję i żuchwę. Z myślą o tym rejonie ciała powstała seria ćwiczeń, które utrzymają szyję w smukłym kształcie i dobrej formie, dzięki czemu druga broda nie będzie ci straszna. Jak ćwiczyć szyję, by wyglądała młodo? W galerii znajdziecie 4 proste ćwiczenia, które pomogą Wam uniknąć drugiego podbródka.