Jak mieć płaski brzuch? - Kobieta.pl

Zarejestruj się!

Na podobny temat:

Zdrowie - |Fitness
rozmiar czcionki:AAA

Jak mieć płaski brzuch?

08.01.12 09:00
fot. Shutterstock

fot. Shutterstock

Czas powiedzieć sobie: to jest osiągalne! Możesz sporo ważyć, ale mieć brzuch jak deska. To kwestia proporcji (ciała i diety), nawyków (w ćwiczeniach i jedzeniu) oraz mocnych mięśni wewnętrznych. Jak je wzmocnić? Wypróbuj autorskie ćwiczenia naszych ekspertów.

Joanna i Dariusz Brzezińscy- eksperci treningu persnalnego i zdrowego stylu odżywiania fitandeat.pl

Chcę mieć płaski brzuch. Najlepiej od już. Jaki plan?

Głównym mitem jest myślenie, że brzuszek to tylko tłuszczyk. Tak bywa, ale pozbawiony jędrności brzuch to przede wszystkim problem położonych głęboko mięśni strukturalnych. Za efekt płaskiego brzucha odpowiada mięsień poprzeczny brzucha, wielodzielny pleców i miednicy. Nie ma więc sensu zrzucać winy na ciążę, tarczycę itp. Obwisłe brzuchy to głównie wynik leniwego trybu życia i osłabienia mięśni strukturalnych.

Jakie formy ćwiczeń naprawdę zadziałają?

 Mitem jest przepracowywanie mięśnia prostego brzucha (to on robi „kaloryfer”). Ten mięsień zginacz sam nieustannie pracuje (np. gdy siadasz i wstajesz). Dlatego katowanie go brzuszkami, ćwiczeniami ABT i inną formą aerobiku nie ma większego sensu. Idealne są ćwiczenia Pilatesa, wszystkie treningi, które powodują napięcia izometryczne w głębszych partiach ciała (np. joga). Wspomagające będą też różne techniki, które wymuszają utrzymywanie równowagi: taniec, pływanie, ale też ćwiczenia na bosu (półpiłce), z piłkami, z balansem. Warto też świadomie napinać mięśnie przez 15-20 minut każdego dnia. Ale nie przez cały czas! Napięcia utrzymują się długo po wysiłku, a mięśnie muszą odpoczywać.

Czy ciąża zawsze oznacza kłopoty z estetyką brzucha?

Najlepiej zacząć lekkie ćwiczenia jak najszybciej po porodzie, by dojść do pełnej aktywności po kilku miesiącach (także po cesarce). Żadnych skłonów, tylko stopniowe, delikatne spinanie mięśni. Po ciąży masz na brzuchu tzw. kresę białą, czyli pionowe rozluźnione ścięgno, które łączy dwie połówki największego mięśnia brzucha. Kiedy się ściągnie (poczujesz to pod palcami) zacznij ćwiczyć na 100%. Żadnego czekania cały rok (aż skończysz karmić itd.), bo brzuch zdąży „zapamiętać” niekorzystne zmiany.

Istnieje jakaś „dieta płaskiego brzucha”?

źródło:
12345
Oceń artykuł


alabuk4 23:38 - 01.09.2012
Płaski brzuch to wyzwanie. Można oczywiście osiągnąć taki cel. Należy zacząć ćwiczyć - SYSTEMATYCZNIE. Polecam a6w są to świetne ćwiczenia na płaski brzuszek.
gość 10:44 - 31.08.2012
Ćwiczę pilates i praktykuję jogę od pół roku. Mogę potwierdzić, iż rzeczywiście te ćwiczenia wzmacniają mięśnie brzucha, przy okazji poprawiają kondycję mięśni pleców i pośladków, a niektóre asany w jodze również wzmacniają ręce. Polecam te ćwiczenia nie tylko ze wględu na chęć zdobycia płaskiego brzucha, ale przede wszytskim dlatego, że rewelacyjnie działają na kręgosłup. Kiedyś codziennie budziłam się z bólem kręgosłupa, od pół roku nie wiem co to ból pleców:)Przy okazji mam jeszcze bardziej płaski brzuch:)
gość 11:53 - 27.08.2012
zachęcam do odwiedzenia fanPage Mel B znajduj się na facebook.pl/MelBTotallyFit !!!
julia_ko 14:19 - 26.01.2012
Polecam brzuszki na piłce - mięśnie mocno pracują, bo dodatkowo napinasz je, by utrzymać równowagę na piłce, jednak dzięki "odbijaniu" nie czujesz wysiłku - w dniu ćwiczeń oczywiście, bo na drugi dzień poczujesz różnicę :-)
dla samego komfortu zacznij wzbogacać swoją dietę o błonnik - niweluje zaparcia i brzuch przynajmniej optycznie wydaje się płaski ;-)
i ogranicz słodycze!
tessa08 12:39 - 17.01.2012
dobra jest joga
gość 08:06 - 16.01.2012
A ja kiedyś miałam dużą nadwagę i zwisający brzuch. Obrzydliwość. Ale ani w dietach ani w ćwiczeniach nie byłam wytrwała. Aż do czasu jak koleżanka poleciła mi (idealnafigura.com/your) Podczas odchudzania miałam wsparcie w słuchawce telefonu a nastart wybrałam dosyć szerpoki program bo chciałam szybko zobaczyc efekty. Efekty na wadze zobaczyłam już po pierwszym tygodniu.Mój konsultant udizelał mi fachowych porad jak nie poddać się jak zmienić swoje nastawienie do odchduzania a w końcu nie mogłam uwierzyć ale nie wiedząc kiedy zaczęłam ćwiczyć . NIE były to od razu biegi na 10 km. Ale choć minął już ponad rok to nadal 2 x w tygodniu ćiwczę. Albo basen albo rolki albo łyżwy albo jeszcze inne rzeczy. ALe już się nie poddaję. Wpoił mi dobre zasady wellness i dzięki temu ani waga ani brzuch mi nie rosnie. CIeszę się niezmiernie z tego :-) Miłego dnia :-)
michaele 14:10 - 14.01.2012
Przede wszystkim ćwiczenia aerobowe, min. 40min, żeby zgubić tk.tłuszczową :) no i do tego ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha:)
cora 16:02 - 13.01.2012
ćwiczę 2-3 razy w tgodniu,w domu,mój lekarz zabrania mi wszystkiego co zbiorowe,mam swój własny program.
jaga123 15:57 - 13.01.2012
Ja też nie ćwiczę codziennie bo po pracy nie mam siły na nic tylko na sen

Skomentuj

Jeśli chcesz komentować pod własnym nickiem, zaloguj się





Kupuj najtaniej z CENEO