Zarejestruj się!

Na podobny temat:

Zdrowie - |Zdrowo jeść
rozmiar czcionki:AAA

Łagodna menopauza dzięki diecie

06.04.05 12:59
Corbis

Corbis

To niełatwy okres w życiu kobiety. Okazuje się jednak, że np. Japonki "przekwitają" prawie bezboleśnie. Jaka jest tego przyczyna?

Naukowcy zwrócili uwagę, że w przeciwieństwie do mieszkanek Europy czy Ameryki, Japonki nie tylko prawie nie cierpią z powodu dolegliwości wieku przekwitania, ale i później są zdrowsze: nie zapadają na choroby serca, a osteoporoza jest u nich rzadkością.
Badania szybko wyjaśniły przyczynę tego fenomenu - jest on zasługą codziennej diety. I to wcale nie egzotycznej, lecz opartej na produktach, których i u nas nie brakuje. Możemy więc i my wykorzystać ich dobroczynne działanie - nie zapominając także o regularnym uprawianiu sportu, stosownego do wieku i kondycji.

Soja to prawdziwy skarb w jadłospisie. Jej najcenniejszym składnikiem są fitoestrogeny, czyli roślinny odpowiednik kobiecych hormonów. A to właśnie ich pogłębiający się niedobór powoduje pojawienie się licznych dolegliwości w okresie menopauzy i rosnące ryzyko poważnych schorzeń. Wprowadzając soję lub produkty sojowe do codziennego menu, możemy skutecznie złagodzić uderzenia gorąca, huśtawkę nastrojów, poprawić pamięć, wygląd skóry i włosów. Fitoestrogeny mają też silne działanie przeciwnowotworowe.

Ryby zwłaszcza morskie i dość tłuste (makrela, łosoś, sardynka) są najbogatszym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, których znaczenie dla zdrowia trudno przecenić. Działają ochronnie na układ krążenia, regulują ciśnienie krwi, likwidują nieprzyjemne kołatania serca, często zdarzające się podczas menopauzy. Mają też korzystny wpływ na wygląd skóry i pracę "szarych komórek", w dużym stopniu zmniejszają ryzyko rozwoju raka piersi i jelita grubego. Ryby dostarczają też innych, wartościowych substancji - wapnia i fosforu, które wzmacniają kości, a także selenu. Ten pierwiastek jest bardzo silnym przeciwutleniaczem, chroniącym przed zawałem, nowotworami, rozwojem zaćmy. Łagodzi także uderzenia gorąca, poprawia nawilżanie pochwy, wzmaga popęd seksualny, opóźnia starzenie.

Mleko zwłaszcza chude, i niskotłuszczowe produkty mleczne to nie tylko znakomite źródło łatwo przyswajalnego wapnia, fosforu i witaminy D, chroniących przed osteoporozą. Mleko dostarcza także witamin B2 i B12 oraz tryptofanu. Substancje te mają dobroczynny wpływ na układ nerwowy - pomagają uporać się z bezsennością i huśtawką nastrojów, poprawiają humor. Warzywa są skarbnicą wszelkich witamin i soli mineralnych, a także błonnika. Przyspiesza on trawienie i usuwanie zbędnych produktów przemiany materii. Dzięki temu obniża poziom cholesterolu, zapobiega wzdęciom i zmniejsza niebezpieczeństwo rozwoju raka jelita grubego. W dodatku błonnik pomaga zrzucić zbędne kilogramy, których łatwo przybywa w czasie menopauzy.

źródło:
12345
Oceń artykuł


gość 22:15 - 03.06.2011
ZOBACZ też to:

MENOPAUZA. Zdrowie i seks. Błędy w IG.
BH.43.
http://sandrarecho.pinger.pl/m/4499969

ENGLISH VERSION_______: http://www.instytutirl.com.pl/index9.php
gość 22:14 - 03.06.2011
MENOPAUZA. Zdrowie i seks. Błędy w IG.
BH.43.
MOTTO: Kobiety w MENOPAUZIE muszą mieć energię, najlepiej z pożywienia. *

ZDROWIE ORAZ DOBRE SAMOPOCZUCIE MUSZĄ BYĆ WYNIKIEM JEDZENIA, CZYSTEGO ORAZ ENERGETYCZNEGO POŻYWIENIA:
Głównie bez toksyn i oczywiście nie powodującego; OTYŁOŚCI czy też CUKRZYCY typu 2. Zdecydowanie uważam, że konsumowanie różnych produktów spożywczych w oparciu o tabele tzw. INDEKS ŻYWIENIOWY, tj. IŻ produktu; wystarcza aby MENOPAUZĘ lub nawet przejściowe osłabienia przechodzić sprawnym żwawym krokiem.

W TYM CZASIE ODŻYWIANIE TO KLUCZ DO PRAWIDŁOWEJ, PROZDROWOTNEJ EGZYSTENCJI:
Dlatego ważne jest odkrycie dotyczące chleba przedstawione poniżej. Dzisiaj jest to w kraju absolutnie żywieniowy unikat.

POMAGA NAM W TYM MIANOWICIE, CHLEB TYPU KR-IRL:
Stabilizujący poziom cukru we krwi na wiele godzin. Jemy bez większych zahamowań, smacznie i dużo, a przede wszystkim energetycznie oraz bez uczucia głodu. Zmęczenie jest nam wtedy obce, a kreatywność myślenia zaskakuje nas samych. Zdrowiejmy i szczuplejmy zatem !!

TAKIE ODŻYWIANIE NIE JEST DROGIE, A WRĘCZ WYJĄTKOWO TANIE:
Koszt 1 szt. mini chlebka to 15-20 groszy czyli całodzienne wyżywienie 1 osoby nie przekroczy 2,00 zł. Zjadamy mniej droższych produktów, a to dlatego; że CHLEB typu KR-IRL, syci niewyobrażalnie przez 4-5 godz. Eliminuje skutecznie tzw. wilczy głód, gwarantując przy tym odżywienie biologicznie WZORCOWE. To kłopot, że nie kupisz tego chleba, nikt go nie piecze, nikt na nim nie zarabia, ale samemu upiec WARTO !! *

KONKLUZJA finalna:
Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB typu KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk/24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie.

R E F L E K S J A:
INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes.

ZOBACZ TEŻ; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW.
Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. ***
Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
ADRES_______: http://www.instytutirl.com.pl/

BH.43.
ENGLISH VERSION_______: http://www.instytutirl.com.pl/index9.php

Skomentuj

Jeśli chcesz komentować pod własnym nickiem, zaloguj się





Kupuj najtaniej z CENEO