Dieta Plaż Południowych - Kobieta.pl

Zarejestruj się!

Na podobny temat:

Zdrowie - |Zdrowo jeść
rozmiar czcionki:AAA

Dieta Plaż Południowych

07.06.04 13:38

Świat oszalał na jej punkcie, bo w ciągu pierwszych 2 tygodni pozwala schudnąć nawet 5 kg, w dodatku bez skrupulatnego liczenia kalorii. A potem bez wyrzeczeń i uczucia głodu - utrzymywać idealną wagę.



Zrobiła karierę, bo nie jest rygorystyczna - da się z nią żyć, a nawet polubić. Odchudza szybko, ale zdrowo. Uczy też, jak jeść i komponować posiłki, by uniknąć napadów wilczego głodu i zachować szczupłą sylwetkę, czyli uniknąć efektu jo-jo. Produkty żywnościowe w diecie Plaż Południowych (South Beach) zostały podzielone na dwie grupy: wskazane i niedozwolone. Za nadwagę odpowiadają tzw. złe węglowodany znajdujące się głównie w białej mące i cukrze. Mają one wysoki   indeks glikemiczny (IG), co oznacza, że szybko podnoszą poziom cukru we krwi. To pobudza organizm do gwałtownej produkcji insuliny, która musi się z nim uporać. Gdy insulina spełni swoje zadanie, poziom cukru spada, a my znów czujemy głód i sięgamy po następną porcję jedzenia.

Podstawą diety South Beach są produkty o niskim indeksie glikemicznym, czyli tzw. dobre węglowodany (należy do nich większość warzyw, niektóre owoce, jajka, sery). Nie podnoszą one gwałtownie poziomu cukru we krwi, a zatem nie wywołują trudnych do opanowania napadów głodu i nie skłaniają do objadania się. W odróżnieniu od wielu innych dieta South Beach dopuszcza spożywanie tłuszczów, ale tylko tych zawartych w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, orzechach, chudym mięsie czy rybach. Trzeba natomiast zrezygnować z masła, smalcu, tłustych mięs i wędlin. Dieta składa się z trzech etapów - spadek wagi zobaczysz już po 2 tygodniach jej stosowania, czyli po pierwszym etapie.

Wartości IG najczęściej jadanych produktów podajemy na końcu artykułu.

Etap pierwszy - jesz inaczej i tracisz kilogramy

Trwa 2 tygodnie. Jest najtrudniejszy, bo organizm musi się przyzwyczaić do nowego (często znacznie różniącego się od obecnego) sposobu odżywiania. Zdarza się, że chęć na ulubione produkty jest trudna do pokonania. Na talerzu powinno się teraz znaleźć dużo białka, ale mało węglowodanów. Zjadasz trzy główne posiłki i dwie przekąski. Komponujesz je sama - nie liczysz kalorii ani nie ważysz produktów.

źródło:
12345
Oceń artykuł

Skomentuj

Jeśli chcesz komentować pod własnym nickiem, zaloguj się





Kupuj najtaniej z CENEO