Dieta kopenhaska - Kobieta.pl

Zarejestruj się!

Na podobny temat:

Zdrowie - |Zdrowo jeść
rozmiar czcionki:AAA

Dieta kopenhaska

27.07.09 12:00
Dieta, fot. Shutterstock

Dieta, fot. Shutterstock

Dieta kopenhaska jest oparta na 13-dniowym jadłospisie. Je się trzy razy dziennie, a dobowe menu dostarcza od 200 do 900 kcal. Dieta kopenhaska jest monotonna (jej podstawą są głównie chude mięso, jajka, sałata, czarna kawa). Schudnij 4-6 kg w 13 dni.



Oprócz kawy dodatkowo należy wypijać codziennie 2 litry płynów, ale tylko niegazowanej wody mineralnej i zielonej herbaty. Obiad i kolację można zamieniać w ramach zaleceń na dany dzień. Obiad jemy między godziną 12.00 a 14.00. Kolację należy spożyć najpóźniej do godziny 18.00.

Dieta kopenhaska - uwaga, ważne!

Jeśli chcesz, by dieta przyniosła efekty, musisz ściśle trzymać się jadłospisu. Wszelkie odstępstwa, nawet sięgnięcie po gumę do żucia, niweczą efekty diety. Nie można stosować przypraw ani soli.

Opinia dietetyka o diecie kopenhaskiej

Dieta kopenhaska jest kuracją doraźną. Można ją stosować jako dietę "ostatniej szansy", np. przed imprezą. Nie nadaje się na długofalowy program odchudzający. Dieta kopenhaska dostarcza bardzo niewiele energii, zatem często odczuwa się głód. Dlatego niełatwo dotrwać do końca. W jadłospisie diety kopenhaskiej niewiele jest witamin i minerałów (po zakończeniu kuracji warto uzupełnić niedobory owocami i warzywami oraz specjalnymi preparatami). Kilogramy znikają wprawdzie szybko, ale później zwykle występuje efekt jo-jo.

Plan 13-dniowej kuracji diety kopenhaskiej

  • Dzień 1. i 8. diety kopenhaskiej (480 kcal)

Śniadanie: kubek czarnej kawy (ok. 300 ml) z kostką cukru
Obiad: 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, duży pomidor Kolacja: befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

  • Dzień 2. i 9. diety kopenhaskiej (480 kcal)

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru
Obiad: befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny, świeży owoc, np. duże jabłko lub grejpfrut
Kolacja: 5 plastrów chudej szynki (np. drobiowej), 2 szklanki jogurtu naturalnego

  • Dzień 3. i 10. diety kopenhaskiej (410 kcal)

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru
Obiad: szklanka gotowanego szpinaku, duży pomidor, świeży owoc, np. kiwi
Kolacja: 2 jajka na twardo, 5 plastrów chudej szynki, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

  • Dzień 4. i 11. diety kopenhaskiej (515 kcal)

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru
Obiad: 2 jajka na twardo, 1/2 kostki twarogu (100 g), duża marchew
Kolacja: 2 szklanki jogurtu naturalnego, pół szklanki kompotu z owoców (ugotowanego bez cukru, owoce zjadamy)

  • Dzień 5. i 12. diety kopenhaskiej (490 kcal)

Śniadanie: duża, starta marchew z sokiem z cytryny
Obiad: duża porcja (300 g) gotowanej chudej ryby (najlepiej dorsz albo pstrąg). Rybę można także usmażyć bez tłuszczu.
Kolacja: befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty, 9 różyczek gotowanych brokułów

  • Dzień 6. i 13. diety kopenhaskiej (900 kcal)

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru, grzanka
Obiad: gotowany, mały kurczak bez skóry (700 g), 5 dużych liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny
Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew

  • Dzień 7. diety kopenhaskiej (190 kcal)

Śniadanie: kubek czarnej, niesłodzonej kawy
Obiad: kawałek gotowanego, chudego mięsa (100 g), świeży owoc, np. średnia gruszka
Kolacja: nic

źródło:
12345
Oceń artykuł
gość 18:02 - 27.02.2013
ja się czuję dobrze, jestem w 8 dniu diety, stosuje się do wszystkich zalecen. Rozpoczęłam te dietę poniewaz chciałam "wypłaszczyć" brzuch. Nie miałam nadwagi, przy wzroście 1,57 ważyłam 56 kg. na tej diecie poki co schudłam do 54, ale brzuszek dalej wystaje. Ale dotrwam. na pewno jest lepiej. Potem najwyzej zaczne ćwiczenia.
sweet_cake 21:17 - 25.02.2013
to jest bardzo niezdrowa dieta. unikajcie jej jak ognia ;/
gość 22:41 - 13.02.2013
jest bardzo ale to bardzo trudna dieta . Bardzo rygorystyczna i wyniszczajaca organizm. Ma wiele skutkow ubocznych http://www.kopenhaska.info.pl/skutkiuboczne.html
gość 21:21 - 11.01.2013
czy przy tej diecie można godzine śniadania troche przesunąć? tak o pół godziny?
gość 23:36 - 03.08.2012
uroda
malenka123 15:52 - 01.07.2012
A czy któraś z Was korzystała z suplementów podczas diety? Planuję zakupić acerolę w kapsułkach na http://sklep.spirulina.pl, ale wcześniej chciałam poznać opinię na jej temat
gość 21:49 - 28.03.2012
Ta dieta nie ma w zamyśle odchudzenie a zmianę nawyków zywieniowych i zmniejszenie zapotrzebowania na węglowodanym skurczenie zołądka itd. Utrata wagi jest ubocznym efektem ale pożądanym :-) Jestem na 4 dniu diety-ciężko. Ćwiczę codziennie po kilka godzin ale niestety ćwiczenia już nie pomagają i żeby schudnąć trzeba diety, Mam nadzieję że dokończę ją. Ćwiczeniami podtrzymam efekt. Pozdrawiam
gość 19:51 - 01.02.2012
Jezuuu jak ktoś nie chce to niech sie nie głodzi. Kto chce schudnąć to niech sie odchudza. Proste. Ja od jutra startuje.
gość 12:00 - 12.09.2011
JA stosowałam tą diete w maju 2010.. bardzo mi pomogła ;) nie wiem jak inni ją stosowali może coś źle zrobiliście ze tak się działo. JA po niej nie miałam żadnych problemów, schudłam na niej 8kg po niej zaczęłam jeść normalnie ale nie tak jak przed. Nie ciągło mnie ani do fast foodów ani słodyczy, co przyniosło dobry efekt gdyż w październiku 2010 miałam 20 kg mniej;) Jestem bardzo zadowolona. Dieta była połaczona oczywiście z ćwiczeniami :) od maja do pażdziernika ćwiczyłam codziennie rano po 70 minut (areoby 40, siłowy reszte) w godzinach popołudniowych miałam kolejny wysiłek gdyż jeżdzę konno. W listopadzie zaczęłam A6W - efekt super, dzięki tej diecie do dziś ćwiczę siłowo i areobowo ale teraz to na rzeźbę hehe:) Pozdrawiam i polecam rozsądnym! ;) Którym bardziej zależy na zdrowym odżywianiu i własnym zdrowiu niż "szybkim schudnięciu"

Skomentuj

Jeśli chcesz komentować pod własnym nickiem, zaloguj się





Kupuj najtaniej z CENEO