Dieta antyrakowa - tłuszcze z kwasami Omega-3 i warzywa - Kobieta.pl

Zarejestruj się!

Na podobny temat:

Zdrowie - |Zdrowo jeść
rozmiar czcionki:AAA

Dieta antyrakowa - tłuszcze z kwasami Omega-3 i warzywa

23.07.12 08:00
fot. shutterstock.com

fot. shutterstock.com

Każdy z nas może zachorować, bo wszyscy miewamy wadliwe komórki. Tylko że organizmy niektórych potrafią je pokonać, a inne nie dają rady – uważa dr David Servan-Schreiber, autor bestsellerowej książki „Antyrak – nowy styl życia”. Pisze, że aż 80 proc. (!) nowotworów to efekt diety i stylu życia. Co więc jeść, aby nie dać się chorobie?



Czy wiesz, że codziennie jemy produkty, które pobudzają rozwój komórek rakowych? Jak pisze autor „Antyraka”, są to np. biały cukier i mąka, produkowane przemysłowo mięso, mleko i jaja (bo mają prawie same kwasy omega-6). I to m.in. ich powszechność w naszej diecie odpowiada za współczesną epidemię zachorowań. Na szczęście są pokarmy, które działają jak leki. Gaszą stany zapalne w organizmie (które inicjują wiele nowotworów), podnoszą odporność, ograniczają rośnięcie komórek rakowych. – Onkolodzy jednak nie mówią pacjentom, co jeść – przyznaje Bożena Ziemińska, dietetyk. – A przecież aby wygrać z chorobą, trzeba z nią walczyć. Istotnym orężem w tej walce jest dieta. Takich właśnie informacji potrzebował młody neuropsychiatra, dr Servan-Schreiber, gdy okazało się, że ma raka mózgu. Nie chciał poprzestać tylko na tradycyjnym leczeniu, bo według lekarzy jego dni były policzone. Zdeterminowany, wszędzie szukał ratunku. Przeglądał tysiące badań. To, co odkrywał – jak ogromny potencjał jest w żywności – ułożyło mu się w wiedzę, dzięki której żył dłużej. Nie dwa lata. Dwadzieścia. Zebrane przez siebie informacje kilka lat temu wydał w książce, by pomagały innym chorym na raka i tym, którzy jeszcze mogą go uniknąć. Co więc według niego należy jeść?

WAŻNE TŁUSZCZE Z KWASAMI OMEGA-3

● W dobrze skomponowanej diecie poziom kwasów omega-6 i omega-3 powinien być zrównoważony. Oba są ważne – „szóstka” dba o rozrost komórek i powstawanie stanów zapalnych, „trójka” to kontroluje. Ale nie tylko. Także ogranicza rozprzestrzenianie się wielu rodzajów raka (piersi, prostaty) i zmniejsza zasięg przerzutów. Badania kliniczne pokazały też, że zagrożenie rakiem jest niższe u osób, które jedzą mało mięsa, jaj, przetworów mlecznych (jeśli już, można jeść ekologiczne), a dużo tłustych ryb bogatych w omega-3 (mrożone mają ich mniej). Sporo dobrych kwasów tłuszczowych jest też w wysokiej jakości rybim tranie, siemieniu lnianym. Jak pisze autor „Antyraka”: wykazano, że 30 g mielonego siemienia jedzonego dziennie np. z jogurtem, zmniejsza już istniejące nowotwory prostaty o 30–40 proc.! Warto mieć też w kuchni oliwę, olej lniany, ekologiczne masło.

Oprócz mięsa i jaj unikajmy też nasyconych tłuszczów typu trans. Nie jełczeją (dlatego są w ciastkach, chrupkach, krakersach), ale trudno je strawić. I margaryn – w nich jest nawet 70 razy więcej omega-6 niż omega-3!

WIELKA SIŁA W WARZYWACH

● To ich powinniśmy jeść najwięcej. Tam, gdzie są podstawą diety (np. w Azji), notuje się najmniej zachorowań na raka. I tak np. warzywa kapustne (m.in. brukselka, kalafior) nie pozwalają komórkom zarodkowym nowotworów złośliwieć, przyczyniają się także do ich obumierania. Uwaga: kapusty i brokułów nie należy gotować, bo proces ten niszczy ich wartości. Lepiej dusić pod przykryciem lub smażyć z odrobiną oliwy. Z kolei jarzyny zawierające karotenoidy (marchew, dynia, buraki itp.) oraz te o jasnym zabarwieniu (pomarańczowym, żółtym, zielonym, czerwonym) dzięki witaminie A i likopenowi ograniczają wzrost kilku rodzajów raka, np. szczególnie złośliwego glejaka. Zawarta w nich luteina oraz likopen pobudzają organizm do walki. Aby jednak likopen wydzielił się z pomidorów, trzeba je ugotować, najlepiej z oliwą (łatwiej się przyswaja). Udowodniono, że przedłużył życie chorym, którzy spożywali go dwa razy w tygodniu. Warto polubić też warzywa strączkowe, np. soję – przeciwdziała mechanizmom potrzebnym do rozwoju raka (produktami z soi można zastąpić mleko i mięso).

A JEŚLI WARZYWA SĄ Z PESTYCYDAMI?I tak je jeść! Bo szkodliwość skażenia jest mniejsza niż korzyść z ich antyrakowych wartości. Warto jednak wiedzieć, że nie wszystkie owoce i warzywa tak samo zbierają zanieczyszczenia. Więcej chłoną ich np. jabłka, gruszki, truskawki, papryka, ziemniaki, sałata. Mniej banany, pomarańcze, arbuzy, brokuły, kala ory, pomidory. Wykazano też, że nawet sporadyczne jedzenie ekożywności przynosi wyraźną ulgę organizmowi.

źródło:
12345
Oceń artykuł
profilakty 17:08 - 02.08.2012
Profilaktyczne badanie metodą voll’a

Test obciążeń organizmu metodą VoLL’a

To elektroakupunktura przeprowadzana na powierzchni dłoni.

JEST TAK PRZYJEMNY, JAK REFLEKSOLOGIA STÓP, CZY TWARZY.

Test jest całkowicie bezbolesny.
Nie zachodzi żadna ingerencja w organizm.

To jeden z najdokładniejszych, nieinwazyjnych sposób diagnostyki na świecie.

W Niemczech znany jest jako Test EAV metodą Dr. Voll'a.
W Czechach, to detoksykacja według Dr. Jonasza.

Test obciążeń, to natychmiastowa diagnoza. Badanie trwa od pół do godziny.

Składa się z 3 części wykonywanych podczas jednej wizyty:

1. Sprawdzenie stanu funkcjonowania podstawowych organów i układów w organizmie.

2. Sprawdzenie obecności obciążeń, czyli przyczyn ewentualnych chorób i dolegliwości:
pasożyty, grzybica, alergie, zaburzenia metabolizmu glutenu, toksyny, niedobory minerałów i witamin, metale ciężkie i wiele innych.

3. Konsultacja specjalisty: wyjaśnienie wyników badania, zalecenia dietetyczne, dobór kuracji naturalnymi preparatami.

Test obciążeń wykrywa:

- substancje toksyczne w tkankach, powodujące reakcje alergiczne
- alergie pokarmowe - ostre i chroniczne stany zapalne - możliwe przyczyny chorób i dolegliwości - zaburzenia układu odpornościowego - zaburzenia metabolizmu - wczesne stany chorobowe - zatrucie organizmu, np. pasożytami, toksynami, drobnoustrojami lub szkodliwymi czynnikami środowiska. Badanie przeprowadza: 30-to letnia trener personalny, dietetyczka i szkoleniowiec z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia, oraz dieto-terapii jako metody leczenia chorób cywilizacyjnych. Od wielu lat zajmuje się propagowaniem zdrowego stylu życia i seksualnością człowieka. Prowadzi zajęcia, warsztaty i konsultacje indywidualne. Wspiera w odkrywaniu własnej drogi do zdrowia jak i odnalezieniu wewnętrznej harmonii. Szczególnie interesują ją następujące zagadnienia: wpływ żywienia i emocji na zdrowie człowieka, dieto-terapia, medycyna komórkowa, trening i jego wpływ na ciało człowieka, masaż, seksualność. W swojej pracy wykorzystuje elementy dietetyki zachodniej, treningów personalnych, pracy z energią seksualną, medycyny komórkowej, medycynę TMC, Makrobiotyki, RawFood, jak i liczne style masażu. Ukończyła kursy z żywienia, naturo-terapii, masaży ciała, masaży dźwiękiem, bioenergoterapii, pracy z energią seksualną. Badaniu warto poddać się, wtedy gdy: Masz częste, niczym nie uzasadnione bóle głowy, wymioty, biegunki, wadę wzroku, słuchu, postawy, bóle stawów, kręgosłupa, świeża bądź dawna kontuzja wciąż o sobie przypomina, często skręcasz sobie nogę w kostce, bądź ulega ona zwichnięciom, naderwane ścięgna, ciemnieje ci przed oczami, mdlejesz bez powodu, robi ci się słabo, swędzi cię skóra lub się przesusza, i się drapiesz, masz wyjątkowo nieprzyjemny oddech, choć często myjesz zęby, ale mimo to nie możesz pozbyć się niesmaku z ust, usunięto ci ząb (szczególnie 4 lub 5). lub jeśli jeszcze któryś ci został, to jest martwy. Ciągle cieknie ci z nosa, choć ani to przeziębienie, ani katar, flegma zalega ci w gardle i nie sposób jej wykrztusić, ani wykasłać, przelewa ci się w jelitach, masz częste wzdęcia, puszczasz cuchnące gazy, masz mazistą kupę (to gorszy problem, niż rzadka), miewasz częste huśtawki nastroju, depresje towarzyszące deszczowej pogodzie, coś innego ci dolega, ale nie wiesz co i nie potrafisz sobie z tym poradzić, a masz już tego zwyczajnie dosyć.
Dogodne terminy. Miejsce przyjęć: cała Polska
Informacja i rejestracja pod numerem telefonu:
510 339 054
Życzę zdrowia i uśmiechu na twarzy
koko 11:37 - 25.07.2012
tylko wcielić to w życie!! :-)
jaga123 10:06 - 24.07.2012
staram się jeść zdrowo
paullinna 09:45 - 24.07.2012
też uważam, że wiele chorób jest powodowanych złym odżywianiem, zbyt monotonnym i ubogim w minerały.

Skomentuj

Jeśli chcesz komentować pod własnym nickiem, zaloguj się





Kupuj najtaniej z CENEO