Zarejestruj się!

Na podobny temat:

Zdrowie - |Zdrowo jeść
rozmiar czcionki:AAA

5 sposobów budowania motywacji w czasie odchudzania

21.06.12 16:00
fot. Shutterstock

fot. Shutterstock

Niestety, zdecydowana większość prób odchudzania kończy się porażką ze względu na brak wystarczającej motywacji. Dowiedz się w jaki sposób skutecznie zmotywować się do odchudzania i wyglądać tak jak byś tego chciała!

Poznaj najczęściej popełniane błędy przez osoby, które zabierają się za odchudzanie. Lista została sporządzona na podstawie badań nad zagadnieniem motywacji.

 



Błąd nr.1: Działanie bez konkretnego planu działania. Syndrom tzw. “słomianego zapału”
Jest to jeden z najczęściej popełnianych błędów, przez osoby odchudzające się. Schemat działania jest zawsze bardzo podobny: dowiadujemy się o cudownej diecie przeczytanej w gazecie lub otrzymujemy rewelacyjny sposób na zrzucenie kilku kilogramów zasłyszany od sąsiadki. Na początku pozornie towarzyszy nam ogromna dawka motywacji, jednak po kilku dniach stan ten opada, kończąc się zazwyczaj fiaskiem. Mamy tutaj do czynienia z klasycznym syndromem tzw. “słomianego zapału”, który towarzyszy niemalże każdemu, kto nie opracuje konkretnego planu działania krok po kroku.


Rada 1: Na podstawie wiedzy zgromadzonej w serwisie Vitalia.pl ustal konkretny plan działania. Powinnaś odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  • Ile chcę schudnąć? - to pytanie jest najważniejsze jakie należy sobie zadać przed rozpoczęciem procesu odchudzania. Czy ma być to 3kg ,5kg czy 7 kg?
  • Jak chcę wyglądać?
  • Ile centymetrów w pasie chcę mieć mniej?
  • Jakie posiłki będę spożywać?
  • W które konkretnie dni będę robić zakupy?


Z pozoru zapisywanie takich informacji wydaje się nieistotne, jednak z czasem uświadomisz sobie, że podążając według ściśle określonego harmonogramu osiągniesz każdy cel. Im bardziej sprecyzujesz swój plan działania tym masz większe szanse na powodzenie!


Błąd 2: Brak przekonania co do tego, czy chcemy się odchudzać.
Bardzo dużo osób chce się odchudzać, ale nie jest co do tego w 100% przekonana. Motywacja nie rozpali się sama, jeżeli my sami nie będziemy pożądać zgrabnej sylwetki ze wszystkich sił. Często dwudniowy słomiany zapał kończy się wymówkami w stylu “W zasadzie to nie muszę szczupło wyglądać” czy “Nie mam na to czasu”. Jeżeli chcesz na prawdę schudnąć, takie wymówki oznaczają żółte światło ostrzegawcze.


Rada 2: Wzbudź w sobie potrzebę bycia szczupłą. 
Musisz naprawdę pragnąć tego, aby schudnąć. Stań przed lustrem, obserwuj swoje ciało i powiedz: “Za miesiąc tych 5 kilogramów tłuszczu nie będzie” Jeżeli chcesz być pełna energii i zmotywowana, musisz wzbudzić w sobie ogromną potrzebę schudnięcia. Wyobrażaj sobie siebie jak będziesz wyglądać kiedy już zrzucisz kilka kilogramów, wyjmij stare ubrania z szafy i powiedz sobie: “Za kilka tygodni się w nie zmieszczę”. 


Błąd 3: Zakładanie z góry, że nasi znajomi będą przeciwko nam
Bardzo często zdarza się tak, że nie informujemy swoich znajomych o tym, że przeszliśmy na dietę. Znajomi nie wiedząc o tym, że drastycznie zmieniliśmy swoje nawyki żywieniowe czasem przez przypadek będą częstować posiłkami, których jeść nie powinnaś. Zakomunikowanie bliskim, jest ważne żeby nie ulec pokusie zjedzenia przysłowiowego kawałka ciasta. 


Rada 3: Powiedz najbliższym o Twoich planach. 
Twój mąż, dzieci, przyjaciółki czy koleżanki nie mogą Cię ograniczać. Wręcz przeciwnie! Mówiąc im w odpowiedni sposób o Twoich zamiarach wzbudzisz sobie wielką energię do działania. Poproś męża, aby nie kupował Ci przez ten czas żadnych słodyczy i wspierał Cię emocjonalnie podczas całego procesu. Twoje koleżanki również powinny Cię wspierać i wierzyć w Twoje siły. Mówiąc najbardziej zaufanym osobom o Twoich planach wzbudzisz w sobie potrzebę bycia konsekwentną – zrobi Ci się źle, jeśli Twoje plany odchudzania skończą się na samym mówieniu.


Błąd 4: Działanie samodzielnie.
Samodzielne odchudzanie - chociaż jest niezwykle szlachetnym przedsięwzięciem, może zakończyć się fiaskiem. Czasem jest tak, że nasza motywacja gaśnie z dnia na dzień i działając samotnie łatwo możemy się poddać. Odnajdując osoby, które również się odchudzają stworzysz swoisty efekt synergii - będziecie motywować się wzajemnie.


Rada 4: Znajdź osoby, które też się odchudzają. 
Korzystając z forum Vitalia.pl odszukaj osoby, które tak jak Ty chcą zrzucić kilka kilogramów. Uczestnicząc w życiu forum czujesz, że nie jesteś sama. Forum daje wiele korzyści. Przede wszystkim być uda Ci się nawiązać nowe znajomości, dzięki którym zyskasz nową motywację do działania. 



Błąd 5: Brak konsekwencji działania
Bardzo wiele deklaracji przejścia na dietę czy regularnych ćwiczeń kończy się... na samych deklaracjach. Nawet najlepszy plan działania, perfekcyjnie dobrana dieta i opracowany harmonogram ćwiczeń nie pomoże, jeżeli nie będziemy działać konsekwentnie. Za słowami muszą iść czyny, jeżeli chcemy osiągnąć sukces


Rada 5: Jeżeli chcesz schudnąć, podejdź do tego na poważnie. 
Pozornie ta rada wydaje się być banalna, aczkolwiek wiele osób nie podchodzi poważnie do procesu odchudzania. Takie osoby są zdania, że jeśli schudną to dobrze, a jeśli nie to też również jest OK. Jeżeli zależy Ci na konkretnych, mierzalnych wynikach działaj konsekwentnie. Każdy kto ma idealną sylwetkę włożył w to masę pracy. Niestety, nic na tym świecie nie ma za darmo więc jeżeli naprawdę marzysz o szczupłej figurze na lato - działaj! Nie poddawaj się a z pewnością osiągniesz sukces.


Autor: Michał Flisiuk

źródło:
12345
Oceń artykuł


liviao 17:53 - 14.09.2012
Fakt, jak przyjaciółka też przez to przechodzi, to jest łatwiej:)
michaele 20:13 - 31.08.2012
Na mnie bardzo dobrze działa wspólne odchudzanie z kimś bliskim...:) gorzej, jak jedna osoba się podda.. dobrze jest wyznaczyć sobie jakiś cel i do niego dąrzyć
gość 21:22 - 14.08.2012
GŁÓD. PODJADANIE. BŁĘDY W TABELACH Z IG. ♥♥♥♥♥

BH.30.
MOTTO: STABILNY POZIOM CUKRU WE KRWI PRZEZ 24 H. *****

1. PODJADANIE W NOCY LUB PODCZAS DNIA TO ZAWSZE JEST Z GŁODU, KTÓRY ODCZUWAMY WTEDY:
Gdy poziom cukru we krwi spada. Podwyższamy go zatem; dużą oczywiście proporcjonalną ilością tzw. NISKICH WĘGLOWODANÓW, TJ. DO 26% WZROSTU; czyli naszym ludzkim paliwem, a więc GLUKOZĄ NATURALNĄ. Głód u człowieka to czerwona lampka w samochodzie pokazująca, że paliwo się kończy. Zatankuj i Ty. Musisz podnosić sobie poziom cukru szybko, w kategoriach dozwolonych i utrzymać długo, wtedy nie czujesz głodu.

2. ŁAKNIENIE, STAN PUSTKI W ŻOŁĄDKU, TZW. SSANIE:
Odczuwamy także wówczas, gdy do pustego żołądka (np. 2 godziny przed obiadem) wydziela się sok trawienny (kwas solny). Neutralizujemy go skutecznie zasadotwórczym sokiem z cytryny (np. dodając do herbaty). Eliminujemy wynikowo, również i to źródło odczuwania głodu.

TAK UŁOŻYŁA TO PRZYRODA PLANETY O NAZWIE ZIEMIA. JEŚLI KTOŚ MÓWI INACZEJ:
Nawet ten z tytułami to zwyczajnie powinien sobie wykonać najprostsze badania, a wtedy dostrzeże, iż przyroda naszej planety jest jedna i finalnie tworzy logiczną perfekcję. Ułożone są zatem przez przyrodę wszelkie zależności pierwiastkowe, czyli żywieniowe również. Problem jedynie jest z identyfikacją ewolucyjnych dokonań naszej przyrody, bo to można zrealizować jedynie poprzez wykonanie setek elementarnych badań laboratoryjnych. Ten kto je wykona dopiero może mówić: realną prawdę.

POCZYTAJ, ZAPOZNAJ SIĘ TO WYSTARCZA:
Jednak koniecznie pamiętaj o CHLEBie TYPU KR-IRL, ponieważ to on głównie utrzymuje poziom cukru w stabilnej strefie, czyli nie odczuwasz głodu. *****

TO WŁAŚNIE PRZY PROBLEMACH Z ODŻYWIANIEM, PRZY ZWALCZANIU WSZELKICH CHORÓB / OTYŁOŚCI, NADCIŚNIENIA, MIAŻDŻYCY, RÓWNIEŻ CUKRZYCY TYPU 2:
Niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco i antycukrzycowo sklasyfikowanymi wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, TJ. IŻ PRODUKTU.

KONKLUZJA FINALNA:
Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB TYPU KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk / 24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie.

R E F L E K S J A:
INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes.

CHLEB NA OTYŁOŚĆ-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA:
75% Energii (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 22% wzrostu). W całych swoich dziejach ludzkość (7 mld), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego produktu żywieniowego.

ZOBACZ TAKŻE; CUKRZYCA TYPU 2, WG: IRL KRAKÓW.
Książka, pt. PORADNIK ŻYWIENIOWY CZŁOWIEKA W XXI WIEKU. *****
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
Skrót adresu strony w Internecie: INSTYTUTIRL
ADRES: http://www.instytutirl.com.pl/

BH.30.
ENGLISH VERSION: http://www.instytutirl.com.pl/index9.php

Biologia, medycyna.
gość 13:28 - 03.08.2012
Dobry poradnik, ale trzeba pamiętac ze to jest tylko czesc prawdy - równie wazne jest to zeby miec po prostu SAMOZAPARCIE. ja np. musiałam znaleźć zastępstwo dla czekolady - i zbawieniem okazały sie owoce i desery na owocach jak np. sorbet z grycana - bo wycyztałam ze porcja sorbetu ma jakies 80 kcal - czyli mozna sie najeść i nie trzeba potem przez to miec wyrzutów sumienia :)
gość 18:22 - 02.07.2012
niestety nasze pokolenie ma wielki problem ze zbędnymi kilogramami a Światowa Organizacja Zdrowia nie ma dobrych wiadomości, będzie jeszcze gorzej.... ( spalamytluszcz.pl ) ja odzyskałam figurę i zdrowie i nie mam zamiaru z tego rezygnować.
lenka28 19:01 - 01.07.2012
Na Vitalia.pl jestem juz zarejestrowana od kilku lat.Prawda jest,ze odchudzanie w grupie przynosi efekty!Na wlasnej skorze przekonalam sie,ze odchudzanie bez planu jest bez sensu.Staram sie robic liste zakupow i trzymac sie tego.Udaje sie.Powodzenia!!!
gość 16:58 - 26.06.2012
czyli tak: mam stworzyć realny plan odchudzania, opowiedzieć o tym innym (żeby mieć dalszą motywację), ustalić listę zakupów (tutja jedno się nie zmieni - w dalszym ciągu będę kupować Perfect Slim Irving,a bo potrzebuję do życia herbaty, a do odchudzania czerwonego Pu-erha). Powinnam wytrwać :)
gość 17:45 - 25.06.2012
Nie wiem jakich diet próbowaliście, ja przeszłam przez wiele ze zmiennym szczęściem. Kilogramy powracały jak bumerang, polecam świetną dietę (idealnafigura.com/konsultacje), dopiero na niej zgubiłam ile chciałam 12 kg i utrzymuje wagę już od połowy roku. Czuję się znakomicie, fałdki tłuszczu zniknęły a moje ciało ma właściwe proporcje.
gość 11:42 - 22.06.2012
Trzeba mieć silną wolę, ja też zawsze miałam problem z nadwagą, ale jak zaczynasz chudnąć to cię motywuje do dalszego odchudzania, ja byłam na diecie www.idealnafigura.com/slomczynska, schudłam 10 kg,nie głodowałam jadłam swoje ulubione potrawy, a przy tym chudłam, swoją wagę utrzymuję juz od roku, polecam

Skomentuj

Jeśli chcesz komentować pod własnym nickiem, zaloguj się





Kupuj najtaniej z CENEO