Jadłospis karmiącej mamy - Kobieta.pl

Zarejestruj się!

Na podobny temat:

Dziecko - |Niemowlę
rozmiar czcionki:AAA

Jadłospis karmiącej mamy

31.07.07 11:21
RF

RF

Słyszałaś, że karmiąca mama powinna unikać wielu produktów? Na szczęście to nieprawda! Ważne, by to, co je, było zdrowe i rozmaite. Oto nasze podpowiedzi.



ŚNIADANIE powinno być sycące, a zarazem lekkie. Proponujemy płatki kukurydziane na mleku. Albo pełnoziarniste ciemne pieczywo i gotowane jaja (staraj się jeść je kilka razy w tygodniu, bo to dobre źródło białka). Jako napój najlepsza będzie herbata owocowa, kawa zbożowa, bawarka lub woda - niegazowana i niskozmineralizowana (potrzebujesz 2-2,5 l płynów dziennie).

Na DRUGIE ŚNIADANIE świetny będzie jogurt, który zawiera cenne bakterie kwasu mlekowego dobrze działające na pracę układu pokarmowego. Karmiąca mama powinna codziennie zjeść przynajmniej dwa produkty nabiałowe. Uwaga! To mit, że karmiąca mama musi zrezygnować z mleka, bo w przeciwnym razie jej maluszek na pewno będzie miał alergię. Prawdą jest, że pokarmy mleczne mogą uczulać, ale nie należy rezygnować z nich "na wszelki wypadek". Obserwuj dziecko - jeśli zauważysz objawy alergii (tj. wysypka, nasilona kolka, zielona kupka), zwróć się po poradę do lekarza.

Jeśli masz ochotę zjeść na OBIAD gołąbki lub kapuśniaczek, daj sobie prawo do spróbowania tych dań. Warto jeść kapustę, groch, soję, ponieważ zawierają wiele cennych składników. Choć działają wzdymająco, nie ma żadnych naukowych dowodów potwierdzających tezę, że działają identycznie na dziecko pijące mamine mleko. Po ich spróbowaniu uważnie obserwuj malca. Jeśli zauważysz, że boli go brzuszek, zrezygnuj z tych produktów. Raz w tygodniu zjedz na obiad morską rybę (zawiera jod, a twoje zapotrzebowanie na ten pierwiastek wzrosło w czasie laktacji o 20 proc.!), drób, mięso z królika i wołowinę (dostarczą białka i witaminy z grupy B oraz żelazo) - przyrządzaj je na parze lub upiecz. Do obiadu warto też dodać gotowaną marchewkę z masłem śmietankowym, buraczki lub brokuły. Specjaliści zalecają jedzenie warzyw i owoców 5 razy dziennie!

Na PODWIECZOREK możesz przekąsić bakalie (cenne źródło witamin i mikroelementów). To prawda, że orzechy są silnymi alergenami, ale nie rezygnuj z nich, dopóki nie przekonasz się, że uczulają twojego smyka (w większości przypadków tak nie jest!). Jeśli starasz się walczyć z kilogramami, które pozostały ci po ciąży, lepiej zjeść jakiś owoc (w pierwszych tygodniach raczej ostrożnie z cytrusami) lub sałatkę warzywną.

W diecie karmiącej KOLACJA stanowi bardzo ważny posiłek. Wiele mam ma bowiem przed sobą kilka pobudek w nocy na przystawienie malca do piersi. Posiłek powinien być lekkostrawny (by nie obciążać nadmiernie organizmu pracą nad trawieniem) i sycący. Proponujemy kanapkę z domową wędliną (np. pieczonym kawałkiem drobiu) i warzywami (np. ogórkiem, pomidorem). Warto do tego schrupać jakiś owoc.

Staraj się nie pić więcej niż 2 filiżanki kawy lub 5 herbaty. Napoje te zawierają pobudzającą kofeinę i teinę. Jeśli wypijesz ich za dużo, niemowlak może np. mieć problemy ze snem lub być niespokojny. Unikaj też napojów gazowanych, bo malec może mieć kolkę

Karmiąca mama nie musi jeść za dwoje. Na wytwarzanie pokarmu potrzebuje codziennie ok. 500 kcal dziennie więcej, a to oznacza najwyżej jeden mały dodatkowy posiłek.

źródło:
12345
Oceń artykuł
olaa 09:06 - 27.07.2010
Karmiąca mama powinna przede wszystkim dostarczać organizmowi witaminy i minerały bo maluszkowi nie może niczego zabraknąć. Ja osobiście w czasie ciąży i podczas karmienia piersią stosowałam Vita-miner prenatal bo był bardzo tani. Na rynku jest bardzo dużo różnych suplementów i na pewno każda mama znajdzie coś dla siebie :)
gość 15:44 - 25.07.2010
tym razem facet :)
Połowa z rzezczy w jadłospisie karmiącej to silne alergeny i na samym poczatku nie radze i wprowadzać do diety karmiącej, a teksty " nie rezygnuj"to jkais absurd. Myślałem,że ta artykuły mają pomagać, a nie wprowadzac młode rodziny w problemy.
Radze jeszcze poczytać na te tematy !!!
optykowa 13:07 - 02.11.2008
[url=http://www.kobieta.pl/forum/showf/topic/uif/3911/moj-profil/moje-wiadomosci/nowa/zuza/][/url]
płatki kukurydziane na mleku, jogurt, kapuśniaczek, ryba, bakalie, kanapka z wędliną - nie wydaje mi się, żeby do tych 'potraw' potrzebna była kucharka ;)


Zuza - no jak masz dziecko alergika to ci większość z podanych rzeczy odpada - a poza tym to trzeba zjeść przynajmniej 1 ciepły posiłek - obiad w ciągu dnia a czegoś takiego tutaj nie widzę
zuza 13:07 - 02.11.2008
płatki kukurydziane na mleku, jogurt, kapuśniaczek, ryba, bakalie, kanapka z wędliną - nie wydaje mi się, żeby do tych 'potraw' potrzebna była kucharka ;)
optykowa 13:07 - 02.11.2008
no to chyba jakaś kucharka potrzebna bo karmiąc od 8-12 razy na dobę nie ma czasu na nic innego na początku

Skomentuj

Jeśli chcesz komentować pod własnym nickiem, zaloguj się





Kupuj najtaniej z CENEO