Według raportu marki Dove z 2016 roku "Global Beauty and Confidence Report" 68% respondentek nie identyfikuje się z wizerunkiem kobiety, jaki znamy z reklam - telewizyjnych, prasowych, billboardowych. W większości z nich kobieta jest nieskazitelnie "piękna", szczupła, nosi seksowną bieliznę i przyjmuje uwodzicielskie pozy. To wizerunek nieprawdziwy i krzywdzący - tak uważają kobiety oraz marka Dove, która postanowiła to zmienić.

Pomysł na kampanię polega na zhakowaniu jednej z najpopularniejszych baz zdjęć, z jakiej korzystają twórcy reklam - Shutterstock. Na hasło "piękna kobieta" w bazie pojawia się mnóstwo zdjęć, a wszystkie wyglądają podobnie: kobiety mają idealne figury, pełne makijaże i uśmiechają się zalotnie.

Twórcy kampanii Image_Hack chcą, żeby piękna kobieta była silna i niezależna i wyglądała zupełnie inaczej. Dlatego zlecili znanym fotografom wykonanie zdjęć kobiet, których wizerunek odbiegałby od tego stereotypowego. Tak powstała seria fotografii kobiet - mechaników, sportowców, filmowców - pełnych pasji, zaangażowanych i... prawdziwie pięknych. Takie zdjęcia dodano do bazy Shutterstock i otagowano hasłami "piękna kobieta" ("beautiful woman"), ale także "equal woman", "gender equality", "change".

Image_Hack Case Study from Awesome pomegranate on Vimeo.

Dove zwróciło się do specjalistów z agencji reklamowych z apelem, aby właśnie takie zdjęcia wykorzystywali w swoich kampaniach.