Jak wiadomo polityka Facebooka i Instagrama w kwestii nagości jest restrykcyjna. Zdjęcie, które pokazuje np. sutek czy obnażoną pierś szybko zostaje usunięte z feedu użytkownika. Na bazie tej, często groteskowej, cenzury mediów społecznościowych powstała kampania właśnie na nich oparta. Stoją za nią fundacja Pink Ribbon zajmującą się profilaktyką raka piersi oraz agencja DDB.

Hasło przewodnie? "Check it, before it's removed", czyli sprawdź to, zanim zostanie usunięte. W tym przypadku bardzo dwuznaczna i polegająca na zabawie słowem. Pink Ribbon zaprosił na sesję zdjęciową kilkanaście różnych kobiet, z odmiennych środowisk, o różnych zawodach, wyglądzie i zainteresowaniach. Każda z nich na sesji pozowała z odsłoniętymi piersiami. 

Portrety można udostępniać na Facebooku i Instagramie, gdzie miały pożyć "chwilę", zanim administratorzy je skasują. O tę chwilę uwagi chodzi w całej kampanii - o poświęcenie jej na badanie własnych piersi, w domu, czy u lekarza. w przeciwnym przypadku zmiany mogą zostać zauważone zbyt późno, co w konsekwencji może prowadzić do amputacji, czyli usunięcia.


Świetna, bardzo kreatywna akcja społeczna, w którą chętnie włączają się internauci. Jesteśmy całym sercem na tak!