Nowa reklama IKEA

Szwedzki gigant meblowy właśnie wypuścił nową reklamę, która bije na głowę konkurencję, jeśli chodzi o oryginalność i pomysłowość. Dlaczego? Nowa reklama IKEA działa jak... test ciążowy! Po jej zetknięciu z kilkoma kroplami moczu ciężarnej kobiety, reklama informuje o zniżce na łóżeczko dla dziecka. Mechanizm jej działania jest zbliżony do testu ciążowego, który pod wpływem zawartych w moczu hormonów występujących u ciężarnych kobiet zmienia kolor. W przypadku reklamy IKEI zamiast zmiany zabarwienia, na kartce pojawia się informacja o rabacie na zakup łóżeczka dziecięcego.

Reklama IKEA jak test ciążowy

Reklamę przygotowała agencja Åkestam Holst we współpracy z firmą Mercene Labs. Autorzy pomysłowej akcji marketingowej tak opisują proces powstania reklamy:

By interaktywne funkcje reklamy działały w rzeczywistości, musieliśmy dokonać kilku technicznych usprawnień. Pierwszym krokiem był test paskowy. Opiera się on na przeciwciałach, które przyczepiają się do hormonu hCG charakterystycznego dla ciąży – rezultatem jest zmiana koloru.

IKEI i twórcom reklamy gratulujemy kreatywności! Czyżby w branży reklamowej rozpoczynała się nowa era?