Jak pokazują statystyki większość kobiet w Polsce nie korzysta z badań przesiewowych, czyli mówiąc wprost, nie robi cytologii. Bardzo rzadko też znajduje czas na badanie piersi. Główne przyczyny to strach, brak wiedzy i bardzo prozaiczne - brak czasu wynikający z natłoku obowiązków rodzinnych  i zawodowych. To na tych ostatnich skupiła się agencja Saatch&Saatchi IS. Razem z Papaya Films stworzyła interaktywną kampanię, w której każdy użytkownik, wchodząc w interakcję – może zmienić los bohaterki spotu.

“Polki mają głęboko zakorzeniony etos poświęcenia dla dzieci i rodziny, a przedkładając dobro bliskich nad własne, często zapominają o sobie. My przypominamy im, że ich zdrowie jest najważniejsze – to podstawowy warunek do tego, aby móc w pełni cieszyć się rodzinnym życiem.” mówią twórcy kampanii.  

Wchodząc w interakcję, nie tylko zmienia się więc życie głównej postaci, ale samemu czyni się pierwszy krok, by zadbać o własne zdrowie. Kalendarz, który wyświetla się na ekranie, jest zintegrowany z kalendarzem Google osoby zalogowanej i zapisuje w nim przypomnienie o konieczności umówienia się na wizytę kontrolną u ginekologa.

“Często sama komunikacja to za mało, żeby wpłynąć na czyjeś zachowanie. Bo większości kobiet raczej nie trzeba przekonywać o wadze badań. Kobiety to wiedzą, ale mimo to wiele z nich nadal się nie bada. Dlatego stworzyliśmy coś więcej niż komunikat. Znaleźliśmy sposób, jak wpłynąć na ich życie. Zrobiliśmy film, o którym nie zapomną, bo pozostanie po nim trwały ślad”. mówi Paulina Grochowska, Art Director w S&S IS, autorka pomysłu. 

Warto zajrzeć, świetna, mądra kampania. Oby więcej takich, zwłaszcza,  że wczesna diagnoza może uratować życie. Zobaczcie spot klikając TU.